Connect with us

Priroda i društvo

Mladi u Crnoj Gori se najviše informišu putem društvenih mreža i portala

istraživanje informisanost

Mladi u Crnoj Gori, starosne dobi od 18 do 34 godine najviše se informišu putem društvenih mreža i portala, dok ostale oblike medijskog sadržaja mnogo rjeđe konzumiraju. Mladima su najatraktivnije društvene mreže Instagram i Fejsbuk (Facebook), Jutjub (YouTube) i Tiktok (TikTok) dok ostale mreže koristi manje od trećine mlade populacije. Od aplikacija za komunikaciju mladi ubjedljivo najviše koriste Vajber (Viber), potom Vocap (WhatsApp) dok se sve ostale koriste u mnogo manjem obimu, pokazalo je Istraživanje javnog mnjenja Medijske asocijacije Jugoistočne Evrope u Crnoj Gori.

Istraživanje javnog mnjenja koje je za potrebe Medijske asocijacije Jugoistočne Evrope u Crnoj Gori sprovela kompanija DeFacto Consultancy, na reprezentativnom uzorku od 1005 ispitanika pokazuje da mladi u Crnoj Gori, koji su starosne dobi od 18 do 34 godine, imaju prilično drugačije navike konzumiranja informacija u odnosu na starije grupe građanki i građana.

Tako, dok najmlađi najviše konzumiraju društvene mreže (49,7 odsto) i portale (26,7 odsto), građanke i građani starosti između 35 i 54 godina najviše konzumiraju televiziju (33,6 odsto) i portale (32,2 odsto) dok oni preko 55 godina starosti, ubjedljivo najviše konzumiraju sadržaje na televiziji (75,8 odsto).

Kada se govori o cjelokupnom stanovništvu, televizije se i dalje najviše gledaju (41,2 odsto), slijede društvene mreže (28,9 odsto) i portali (23,1 odsto) dok ostale forme sadržaja konzumira manje od sedam procenata stanovništva.

Od društvenih mreža najmlađa populacija redovno konzumira najviše Instagram (73,2 odsto) dok je Fejsbuk najpopularniji kod građanki i građana drugih starosnih grupa. Kada se govori o povjerenju u sadržaj koji dolazi kroz društvene mreže, građanke i građani najviše vjeruju informacijama dobijenim putem Fejsbuka (36,4 odsto) i Jutjuba (36,3 odsto).

Istraživanjem je pokriveno i pitanje koliko je ispitanicima i ispitanicama bitno da sadržaj koji konzumiraju na društvenim mrežama sadrži sljedeće elemente; fotografije, video sadržaj, muziku koja prati video ili sliku, tekst u videu ili slici, i slično.

Fotografije su element koji je najviše bitan ispitanicima i ispitanicama sa kumulativno 44,4 odsto njih koji kažu da im je veoma bitno ili donekle bitno, zatim tekst ispod videa ili slike (41,6 odsto). Najmanje bitan element ispitanicima i ispitanicama jeste QR kod, gdje 28,9 odsto smatra da im uglavnom nije bitno ili uopšte nije bitno da sadržaj koji konzumiraju na društvenim mrežama sadrži isti.

Podaci iz istraživanja prikupljani su u krajem januara 2023. godine. Ovo istraživanje kreirano je kroz projektat Mediji za odgovorno društvo, koji realizuju Medijska asocijacija Jugoistočne Evrope u partnerstvu sa Društvom profesionalnih novinara Crne Gore i Institutom za medije Crne Gore, a podržan je kroz program „OCD u Crnoj Gori – od osnovnih usluga do oblikovanja politika – M’BASE“ koji sprovode Centar za građansko obrazovanje (CGO), Friedrich-Ebert-Stiftung (FES), Centar za zaštitu i proučavanje ptica Crne Gore (CZIP) i Politikon mreža.

Projekat finansira Evropska unija, a kofinansira Ministarstvo javne uprave. Sadržaj analize je isključiva odgovornost Medijske asocijacije Jugoistočne Evrope i autora i ne održava stavove Evropske unije, Ministarstva javne uprave, CGO-a i partnera.

Reklama
Klikni da ostaviš komentar

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Priroda i društvo

Rukovoditeljke iz Opštine Zeta pružile podršku kampanji „Ružičasti oktobar“

Rukovoditeljke Opštine Zeta pridružile su se kampanji u okviru Ružičastog oktobra, mjeseca posvećenog podizanju svijesti o prevenciji raka dojke, pružajući punu podršku i poručujući ženama: „Misli na sebe, pregledaj se na vrijeme“.”

Podršku kampanji pružile su:

mr Marijana Nedović Radulović – v.d. sekretarke Sekretarijata za lokalnu samoupravu i društvene djelatnosti

Jelena Aligrudić – v.d. sekretarke Sekretarijata za uređenje prostora, zaštitu životne sredine i saobraćaj

Sanja Anđušić – glavna administratorka

Ruža Novović – potpredsjednica Skupštine Opštine Žeta

Branka Simin – v.d. direktorica Direkcije za imovinu i zaštitu imovinsko-pravnih interesa

Rajka Pantović – direktorica Javnog komunalnog preduzeća Opštine Žeta

Sandra Popović – direktorica JU „Centar za pružanje usluga iz oblasti socijalne i dječije zaštite za Opštinu Žeta“

U okviru kampanje biće organizovana i projekcija dokumentarnog filma „Rano otkriveno, uspješno izliječeno“ Udruženja žena oboljelih od karcinoma dojke „Lantana“. Film donosi autentična svjedočenja pacijentkinja o dijagnozi, liječenju i oporavku, sa ciljem da ohrabri ranu dijagnostiku, smanji stigmu i poveže zajednicu podrške oko žena i njihovih porodica.

Pridružite se i informišite se – prevencija je ključ!

Continue Reading

Priroda i društvo

Kaluđerović: Konkretnim mjerama ženama na selu olakšati svakodnevnicu

kaluđerović slađana

Kad pomislim na žene sa sela, vidim one koje ranom zorom ustaju, brinu o porodici i raduju se svakom plodu svog rada, kazala je poslanica SNP Slađana Kaluđerović povodom Međunarodnog dana žena na selu.

“Odrasla sam pored takvih žena, znam koliko truda i ljubavi ulažu u svoje domove i zajednice. One svakodnevno održavaju sela živim, iako njihov rad često ostaje neprimijećen”,  smatra Kaluđerović.

Danas žene na selu nisu samo čuvari tradicije – mnoge su, ističe, preduzetnice, poljoprivrednice, žene koje pomjeraju granice i bore se za bolje uslove života.

Napominje da se one suočavaju sa izazovima – od pristupa zdravstvenoj zaštiti do ekonomske sigurnosti.

“Kao poslanica, ne govorim samo riječima. Podsjećam na svoj amandman kojim smo uveli rodnu perspektivu u Zakon o popisu poljoprivrede, da bismo bolje razumjeli ulogu žena u ovom sektoru i osigurali im podršku koju zaslužuju. Nastaviću da radim na konkretnim mjerama koje će ženama na selu olakšati svakodnevnicu, kroz socijalne programe, obrazovanje i pristup resursima”,  dodala je.

Izrazila je želju da sve žene na selu znaju da nisu same.

“Vidim vas, poštujem vaš rad i boriću se da vaš trud bude prepoznat i podržan. Snaga Crne Gore je i u vašim rukama, i zajedno možemo izgraditi bolje sjutra za sve nas”,  rekla je Kaluđerović.

 

Continue Reading

Priroda i društvo

Mi smo uz tebe! Brini o sebi! Meridianbet obezbjeđuje 150 termina za ranu dijagnostiku u klinici Natal

Meridianbet pokreće kampanju „Mi smo uz tebe! Brini o sebi!“ kako bi prevencija raka dojke bila bliža, jednostavnija i dostupna svima. U partnerskoj saradnji sa klinikom Natal, obezbijeđeno je 100 besplatnih preventivnih pregleda dojki, kao i 50 besplatnih mamografija za dame starije od 40 godina – sve na jednoj adresi, uz podršku stručnog medicinskog tima.

Suština kampanje je jednostavna: rani pregled bira ishod. Zato smo, kao organizator, osmislili iskustvo bez suvišnih koraka: od prvog poziva do potvrde termina sve je jednostavno i brzo i vođeno pažnjom prema pacijentkinjama. Zakazivanje se vrši telefonom, pozivom na broj klinike Natal: 069 71 71 71, a termini se dodjeljuju redosledom prijava do popune kapaciteta.

Poruka kampanje nosi dva obećanja. Prvo, „Mi smo uz tebe“ – Meridianbet stoji uz sve dame naše zajednice, jer prevencija je zajednički napor. Drugo, „Brini o sebi“ — podsjetnik da je briga o sopstvenom zdravlju čin hrabrosti i ljubavi prema životu. Danas je najbolji dan da sebe stavite na prvo mjesto,a samo jedan poziv može donijeti dug mir – vama i onima koji vas vole.

Meridianbet će, kao organizator, nastaviti da razvija projekte koji uklanjaju prepreke i pretvaraju prevenciju u naviku — jer briga je snaga, a rani pregled hrabrost.

Continue Reading

Facebook

Istaknuto

Najnovije

Istaknuto