fbpx
Connect with us

Zanimljivosti

Kako prepoznati botove na društvenim mrežama

Politički bot timovi takođe djeluju na društvenim mrežama, a pošto su građani Crne Gore prilično politični, onda im se čini da su ovi bot timovi najviše zastupljeni.

Kada govorimo o stranačkim aktivistima ili promoterima nekog brenda ili kompanije na društvenim mrežama, kao o botovima, tada se taj termin prije svega koristi u pežorativnom smislu za označavanje pojedinaca ili timova koji djeluju na istovjetan ili sličan način kao bot aplikacije.

Niko zaista ne misli da su ljudi koji stoje iza pojedinih naloga na društvenim mrežama pravi roboti. U pogrdnom smislu oni se nazivaju roBOTima zato što odrađuju posao koji na internetu pretežno rade pravi botovi ali prije svega zato što im izostaje kreativnost i kritičko mišljenje te zaista djeluju kao kakve mašine.

Sa ljudskim botovima, svi korisnici interneta, su imali priliku da se upoznaju, prije svega na komentarima na velikim elektronskim portalima. Njihovi monotoni, šablonski, a često i glupavi komentari, bili su godinama predmet šale u online prostoru.

Ono što treba znati da ljudi-botovi nisu prisutni samo na komentarima, kako to obično misle oni koji nisu dobro upućeni u sajber svijet, već se njihovo prisustvo razastire i na sve društvene mreže, od Fejsbuka preko Jutjuba.

Ma koliko nemoralno djelovala aktivnost ljudi botova, internet puritancima, koji uglavnom i nisu pravi sajber spejs žitelji, već povremeni posjetioci, prisustvo ljudi-botova je uobičajena pojava i rasprostranjena je u cijelom svijetu. Dok se kod nas njihova aktivnost najčešće vezuje za političku propagandu i advertajzing, u svijetu su ovi ljudski botovi više u funkciji ekonomskog ili brend advertajzinga, mada u poslednje vrijeme raste i politička propaganda.

Politički bot timovi takođe djeluju na društvenim mrežama, a pošto su građani Crne Gore prilično politični, onda im se čini da su ovi bot timovi najviše zastupljeni.

Počevši od sportskih navijača, preko političkih i ekonomskih botova, pa do vjerskih sekti i kultova. No pošto smo mi kao građani slijepi za sve osim za politiku, botovanje ekonomskih botova, prolazi sasvim nezapaženo ili još gore najčešće se saglašavamo sa njihovom propagandom i nesvjesno im pomažemo da se ona brže raširi na internetu, šerujući njihove propagandne sadržaje.

Bot timovi pretežno djeluju u skladu sa situacijom, rijetko kad prvi daju inicijativu i obično je njihovo djelovanje reakcija na prethodne napade na određenu ideologiju, ličnost, brend ili proizvod. Ekonomski i brend bot timovi prije svega imaju za cilj diskvalifikaciju konkurencije i to rade gotovo neprimjetno i prilično uspješno na svim društvenim mrežama i vrlo retko u komentarima na elektronskim medijima.

Botovi na Fejsbuku uglavnom deluju iza stranica ili grupa, ali i kao profili pojedinaca. Po pravilu iza velikih i uticajnih stranica ili grupa na Fejsbuku stoji neka politička partija ili udruženje istomišljenika, ili kakva druga interesna grupa.

Botovi na Fejsbuku, gdje su internet korisnici u većini registrovani pod svojim imenom i prezimenom, se prepoznaju i po tome što koriste lažna ili nepostojeća imena i prezimena. Njihovo djelovanje na društvenim mrežama je gotovo istovjetno i svodi se na dve metoda: Ubijedi ili ogadi.

Ubijediti ostale korisnike društvene mreže da je određeni proizvod dobar, da je određeni brend kvalitetan i da je određena politička partija jedina prihvatljiva ili diskvalifikovati konkurentski brend, proizvod ili političku opciju – to je osnovni zadatak ljudi-botova.

Na Fejsbuku da bi bili prihvaćeni od FB zajednice, potrebno je da koliko toliko imaju razvijen profil. To znači da imaju veći broj svojih statusa, da imaju barem 50 prijatelja i da imaju makar jednu profilnu fotografiju. Ono što ih odaje da su botovi, jeste to što sem jedne ili dvije, nemaju više profilnih fotografija, a te koje su postavili na profil kao svoje su zapravo ukradene i lako se može otkriti pravi vlasnik fotografija internet pretraživačima, još češće nemaju nikakvu profilnu fotografiju, nego koriste fotografije poznatih ličnosti ili popularne postere i crteže.

Na Jutjub se botovi registruju pod lažnim imenima, nemaju svoj kanal, ili ako ga imaju on je registrovan kao neki poznati brend ili organizacija, kojoj se zapravo želi naneti šteta objavljivanjem skarednih, bizarnih i kompromitujućih video snimaka. U komentarima na konkurentskim video kanalima nastupaju agresivno i vulgarno.

Na većini društvenih mreža ljudi-botovi se prepoznaju po odsustvu ličnih podataka, nekontrolisanoj slobodi izražavanja, vulgarnoj i agresivnoj komunikaciji, odsustvu ili vrlo smanjenoj kreativnosti, usiljenom nametanju određene teme (najviše dvije do tri teme), širenju dezinformacija, glorifikovanju svog brenda, proizvoda ili političke opcije i nemilosrdnom diskreditovanju konkurentskih, odsustvu kritičkog mišljenja i odsustvu vrijednosnog sistema.

Reklama turizam danilovgrad
Klikni da ostaviš komentar

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Magazin

Kako zalivati cvijeće na temperaturama višim od 30 stepeni

cvijeće

Dok temperature dostižu visoke vrijednosti, ključno je znati koje biljke preferiraju sunce, kako ih pravilno zalivati, i koje su najčešće greške u njezi biljaka, prenosi mondo.rs.

Za terase koje su izložene direktnom sunčevom svjetlu, preporučuje se sadnja biljaka koje dobro podnose ovakve uslove, kao što su petunije, muškatle, lavanda i gazanija. Ove biljke su otporne na sušu i vole puno sunčeve svjetlosti, što ih čini idealnim izborom za sunčane pozicije.

S druge strane, za sjenovite dijelove terase ili bašte preporučuju se biljke kao što su begonije, vodenike, lijepi jova, fuksije i hoste. Ove biljke preferiraju djelimičnu ili potpunu sjenku i manje sunčevog svjetla tokom dana.

Za terase koje su izložene vjetru, preporučuje su biljke poput lavande, ruzmarina, seduma i ukrasnih trava. Ove biljke su otporne na vjetar i dobro se prilagođavaju promjenljivim uslovima.

Kada je riječ o zalijevanju, ističe se važnost održavanja pravilne vlažnosti zemlje. Prekomjerno ili nedovoljno zalijevanje su česte greške koje treba izbjegavati. Preporučuje se zalijevanje kada je površinski sloj zemlje suh na dodir, ali nije dobro da zemlja bude previše vlažna.

Za zalijvanje je bolje koristiti kišnicu umjesto česmovače, jer kišnica nema hemikalija poput hlora koje mogu biti štetne za biljke. Takođe, preporučuje se zalijevanje ujutru, prije nego što temperatura postane previše visoka, kako bi se izbjegli šokovi za biljke usljed naglog hlađenja zemlje uveče.

Continue Reading

Zanimljivosti

KAKO je NASTAO NOVAC i moderno bankarstvo?

kako je nastao novac

U ovom članku bavićemo se pitanjem i daćemo vam odgovor “Kako je nastao novac i moderno bankarstvo?” Naravno ako vas interesuje kako je novac nastao…Novac je jedan od najvažnijih i najsloženijih izumâ u ljudskoj istoriji. …

Olakšao je trgovinu i razmenu, doprineo razvoju ekonomije i oblikovao moderne društvene strukture. Razvoj novca i bankarstva bio je dug i fascinantan put, ispunjen inovacijama, preprekama i značajnim društvenim promenama.

U praistorijskim vremenima, ljudi su se koristili barternom trgovinom, razmenjujući robu i usluge direktno jedni sa drugima. Međutim, ovaj sistem je imao svojih ograničenja. Na primer, teško je bilo pronaći tačno odgovarajuću robu za razmenu, a vrednost robe se mogla vremenom menjati.

Prvi oblici novca pojavili su se oko 2000. godine pre nove ere u Asiriji, Indiji i Sumeru. Ovi rani oblici novca bili su poznati kao “žitni novac” i “novac u stoci”, koji su se koristili za barter oko 9000. godine pre nove ere.

Ove robe su se lakše koristile u trgovini i bile su lakše za skladištenje i transport.

S vremenom, kako bi se olakšala trgovina, uvedene su kovanice koje su predstavljale određenu vrednost. Ove kovanice su bile praktičnije za nošenje i razmenu od velikih i nezgrapnih predmeta koji su se prethodno koristili.

U 7. veku pre nove ere, Lidijci u Maloj Aziji su izmislili prve kovanice od zlata i srebra. Lidijci u Maloj Aziji su oko 685. godine pre nove ere izradili prve kovanice od zlata i srebra, standardizovane težine i vrednosti.

Dok su papirni novac izmisli u 7. veku nove ere, Kinezi, oni su počeli da koriste papirni novac kao zamenu za teške kovanice. Papirni novac je bio lakši za korišćenje i transport, a bio je i manje sklon krađi.

U to vreme kovanice su imale standardizovanu težinu i vrednost, što ih je činilo pogodnijim za trgovinu od roba. Ubrzo su se kovanice raširile i u druge delove sveta, postajući dominantni oblik novca u mnogim kulturama.

Bankarstvo je nastalo u srednjem veku kao način pohranjivanja i obezbeđivanja novca. Trgovci su polagali novac kod zlatara i drugih poverljivih osoba, koji su im u zamenu davali potvrde o deponovanom novcu.

Ove potvrde su se mogle koristiti kao oblik novca, što je olakšalo trgovinu i smanjilo potrebu za nošenjem velikih količina gotovine.

Moderni bankarski sistem ima svoje korijene u srednjovekovnoj i renesansnoj Italiji, posebno u bogatim gradovima poput Firence, Venecije i Genove. Ove banke su bile u vlasništvu bogatih porodica i služile su za čuvanje novca, davanje zajmova i obavljanje finansijskih transakcija.

Porodice Bardi i Peruzzi dominirale su bankarstvom u 14. veku u Firenci, osnivajući filijale u mnogim drugim delovima Evrope.

Najpoznatija italijanska banka bila je Mediči banka, koju je osnovao Đovani Mediči 1397. godine. Najstarija banka koja i dalje postoji je Banca Monte dei Paschi di Siena, sa sedištem u Sijeni u Italiji, koja neprekidno posluje od 1472. godine!

U 17. veku, sa razvojem trgovine i ekonomije, počele su se razvijati i bankarske inovacije. Jedna od najvažnijih inovacija bila je uvođenje bankovnih novčanica, koje su predstavljale obećanje banke da će isplatiti nosiocu određenu sumu novca. Ovo je omogućilo bankama da kreiraju više novca nego što su stvarno imale u zlatu ili srebru, što je poznato kao frakcijska rezerva.

S vremenom, bankarstvo se proširilo iz Italije u ostatak Evrope, a zatim i u svet. Razvoj telekomunikacija i računarstva u 20. veku doveo je do velikih promena u načinu rada banaka i omogućio im je da značajno povećaju svoju veličinu i geografski doseg.

Moderno bankarstvo se razvilo u 19. veku sa usponom nacionalnih banaka i centralnih banaka. Ove banke su imale zadatak da regulišu novčani sistem, održavaju stabilnost valute i pružaju kredite komercijalnim bankama.

U 20. veku, bankarstvo je doživelo značajne promene sa uvođenjem novih tehnologija, kao što su automatizirani bankomati i internet bankarstvo. Ove promene su olakšale ljudima pristup novcu i bankarskim uslugama.

Novac i bankarstvo su igrali ključnu ulogu u razvoju ljudske civilizacije. Olakšali su trgovinu i razmenu, doprineli razvoju ekonomije i oblikovali moderne društvene strukture.

Danas su novac i bankarstvo nezaobilazni deo našeg života, a njihova budućnost će verovatno biti obeležena daljim tehnološkim inovacijama i promenama u globalnoj ekonomiji.

 

izvor: Zanimljivostidana.com

Continue Reading

Zanimljivosti

Znate li koje su najstarije novine na svjetu?

najstarije novine na vijetu

Najstarije novine na svjetu koje još uvek postoje nose naziv Post-och Inrikes Tidingar odnosno “Poštanska i domaća pitanja”.

Postoje neprekidno od 1645. godine i izdaju se u Švedskoj.

U poslednjih desetak godina postoji samo online izdanje ovih novina. A najstariji list  koje se još uvek štampa je čuveni “New York  Post” čiji je prvi broj objavljen još daleke 1803. godine

Continue Reading

Facebook

Istaknuto

Najnovije

Istaknuto