fbpx
Connect with us

Zeta

Opština Zeta: Zakon nije zabranio uporedno vođenje dva procesa razgraničenja

zgrada opštine zeta

Povodom nastale situacije i nedavnih saopštenja u vezi sa procesom razgraničenja Glavnog grada Podgorica i Opštine Zeta, kao stranka u započetom postupku, oglasili su se iz Opštine Zeta za i ukazali na nekoliko činjenica utemeljenih u Ustavu Crne Gore i Zakonu o teritorijalnoj organizaciji.

Saopštenje, koje potpisuje mr Bojan Popović, prenosimo integralno:

Ministarstvo javne uprave (MJU) je izjavilo da je obaveza te institucije da obezbijedi pravilnu primjenu Zakona o teritorijalnoj organizaciji (Zakona), a ne da arbitrira u postupcima teritorijalnih razgraničenja. S tim u vezi, ukazali su na potrebu da se postupci razgraničenja vode onim redosljedom kako je vršeno izdvajanje opština iz Glavnog grada u nove opštine, da bi se izbjegle potencijalne posljedice sporenja između Opštine Tuzi i Opštine Zeta.

Pitanje – Kad se zagovara efikasnost, jasnost i postupnost rada, zašto predstavnik MJU u Organizacionom odboru između Opštine Tuzi i Glavnog grada Podgorica, nije još prije odvajanja Opštine Zeta (a imali su 4 godine) predložio arbitražu, koja se usvaja većinom glasova članova odbora, već je dozvolio da taj proces traje u nedogled?
Iako imamo saopštenje resornog ministarstva, ono ni u jednoj odredbi Zakona nije utemeljeno. Navedeno poštovanje redosljeda razgraničenja navodno predstavlja logički sljed koraka, koji se ne bi ni dovodio u pitanje da je procesu razgraničenja između Opštine Tuzi i Glavnog grada Podgorica pristupljeno na adekvatan i efikasan način. Preciznije, da su prvenstveno od strane MJU definisani određeni rokovi za formirani Organizacioni odbor. Ovako, zbog neefikasnosti rada tog Organizacionog odbora imamo situaciju da se konačno razgraničenje te dvije lokalne samouprave nije desilo ni nakon sedam godina.

S druge strane, Zakon nije zabranio uporedno vođenje dva procesa razgraničenja. Kad nešto zakonima nije zabranjeno, Član 10 Ustava Crne Gore je kristalno jasan – to je dozvoljeno. Samim tim, izjava da potencijalno mogu nastupiti posljedice između Opštine Tuzi i Opštine Zeta, definitivno nije utemeljena u Ustavu i Zakonu, već je samo izgovor za davanje prvenstva Tuzima u razgraničenju.

;

Pritom, Zakon je u članu 8 takođe jasan. Pošto su i Opština Tuzi i Opština Zeta već formirane jedinice lokalne samouprave (član 7 stav 1 Zakona), i pošto imaju lokalne odluke o naseljima i granicama naselja (odluke su donijete u 2016. i 2017. godini, dok su i jedna i druga bile Opštine u okviru Glavnog grada), koje su bitne iz ugla Zakona, i jedna i druga lokalna samouprava imaju granice svoje teritorije prema Zakonu. Ukoliko se utvrdi da se granice između lokalnih samouprava Tuzi i Zete na osnovu granica naselja ili granica KO, koja ulaze u njihov sastav, preklapaju, član 8 stav 3 propisuje da lokalne samouprave mogu to pitanje rješavati sporazumno ili povjeriti arbitraži.

Pitanje – Kako je moguće da MJU na osnovu člana 38 Zakona (koji predviđa samo obaveze za lokalne samouprave u kojima dolazi do teritorijalnih promjena) donosi zaključak da se ne može voditi postupak razgraničenja između Opštine Tuzi i Opštine Zeta, ako član 8 Zakona ostavlja tu mogućnost za bilo koje dvije lokalne samouprave?

Takođe, rad Organizacionog odbora za stvaranje uslova za početak rada novoosnovane Opštine Tuzi je obesmišljen – odbor je formiran 2018. godine, mijenjan je šest puta a ubrzo će i sedmi put, a do sada je predložio samo privremeno uređenje odnosa dvije jedinice lokalne samouprave. Dodatno, u prilog obesmišljavanju rada ovog odbora govori i činjenica da Opština Tuzi od promjene Zakona 2022. godine više nije novoosnovana, već taj status ima isključivo Opština Zeta. Zato, ukoliko MJU želi da poštuje Zakon, organizacioni odbor za stvaranje uslova za početak rada novoosnovane Opštine Tuzi bi morao biti rasformiran, i njihovi sporovi riješeni u skladu sa članom 8 Zakona.

Zakon jasno predviđa koja naselja ulaze u sastav svake lokalne samouprave, a navedeno je potvrđeno i kroz odluke o naseljima i granicama naselja svih lokalnih samouprava. Ukoliko dvije lokalne samouprave imaju jasno definisane teritorije koje obuhvataju, i nijedno naselje Zakon ne prepoznaje kao sporno, kako smo već naveli, eventualno preklapanje granica se rješava sprazumno, ili putem arbitraže, po Zakonu.

Pitanje – Kako je moguće da predstavnici MJU u odborima za razgraničenje ne obezbjeđuju primjenu Zakona, već ostavljaju mogućnost da se Zakon izjednači sa određenim prostorno planskim dokumentima? Dodatno, koja je funkcija predstavnika MJU u organizacionom odboru gdje se odluke donose većinom glasova, a koji ima pravo glasa, ako ne da podrži predloge koji su u skladu sa Zakonom?

U postupku raspodjele imovine, Opština Tuzi će koristiti izvještaje o popisu imovine iz 2017-2018. godine, dok će Opština Zeta koristiti izvještaje iz 2022-2023. godine. Kako se već nije desila raspodjela imovine, smatramo da bi jedini ispravan postupak bio zajednički rad tri lokalne samouprave, što Zakon ne zabranjuje, a sve u cilju efikasne, jasne i postupne raspodjele imovine. U suprotnom, stvorili bi se problemi da već kreirani izvještaji iz 2022. godine, ne bi bili validni, te bi navedeno dodatno otežalo podjelu Glavnog grada i Opštine Zeta, kada je ova tema u pitanju. U ovom dijelu, Zakon jedino predviđa da se podjela imovine u slučaju teritorijalne promjene vrši sporazumom, na osnovu odluka skupština opština na koje se teritorijalna promjena odnosi (član 44 Zakona). MJU je prethodno konstatovalo da se ne može voditi postupak razgraničenja između Opštine Tuzi i Opštine Zeta, što smo prethodno doveli u pitanje, zbog potencijalnih problema koje Zakon ne prepoznaje, te postavljamo još jedno:

Pitanje – Ako se usljed ovakvog stava MJU ne može voditi dalji postupak razgraničenja između Glavnog grada Podgorica i Opštine Zeta, zbog čega se ne može voditi zajednički postupak raspodjele imovine između tri lokalne samouprave? Još jednom napominjemo na član 10 Ustava Crne Gore.

Obavještenje o stopiranju rada Odbora za razgraničenje između Glavnog grada Podgorica i Opštine Zeta, dostavljeno je od strane predsjednika odbora, Dragiše Janjuševića, uz njegov potpis, bez pečata. O primjeni usvojenog Poslovnika o radu ovog Odbora, treba da se brine predsjednik (član 5 Poslovnika), ali ne na način što će izaći iz svojih nadležnosti. On je to i učinio stopirajući proces rada Odbora, jer to nije predviđeno Poslovnikom, već je samo predviđeno da predsjednik saziva sjednicu, i da istom predsjedava. U navedenom obavještenju, predsjednik odbora se poziva na okolnosti (faktičko stanje), dok je zakonsko utemeljenje obavještenja predstavljeno kroz član 16 Zakona, koji samo predviđa na koji se način može vršiti teritorijalna promjena kod lokalnih samouprava.

Iako nije došlo do promjene „kursa“ u tumačenju Zakona ni od strane MJU, drago nam je što se ipak resorno ministarstvo nije pozvalo na član 16 Zakona prilikom davanja „objašnjenja“ za novonastalu situaciju, jer je očigledno da se član 16 nije mogao upotrijebiti u navedenom obavještenju. Ipak, žao nam je što su i obrazloženja zauzetog stava MJU neadekvatna.

Kako je MJU dužno da obezbijedi pravilnu primjenu Zakona, u vremenu dok nijedan odbor ne zasijeda, bili bismo zahvalni ukoliko bismo dobili odgovore na postavljena pitanja“.

Reklama turizam danilovgrad
Klikni da ostaviš komentar

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Zeta

Sa Aerodroma Podgorica samo taksi udruženjem registrovanim u Opštini Zeta

aerodrom podgorica

Aerodromi Crne Gore (ACG) raskinuće danas ugovore sa dva podgorička taksi udruženja “Royal taksi” i “Halo taksi” , koja po zakonu ne mogu da obavljaju djelatnost na području opštine Zeta, i ubrzo raspisati novi tender, saznaju “Vijesti” od izvora iz ACG.

Po instrukcijama Ministarstva saobraćaja i pomorstva (MSP) koje je nadležno za drumski saobraćaj, na području jedne opštine mogu saobraćati samo taksi udruženja sa licencom izdatom od te opštine.

Nije najjasnije ko će sve moći da prevozi putnike sa aerodroma Podgorica do grada i drugih destinacija dok se ne završi tenderska procedura, u nedavnim instrukcijama Ministarstva saobraćaja i pomorstva navodno piše da će moći da rade samo taksisti sa licencom Opštine Zeta.

“Uzimajući prethodno navedene odredbe s aspekta nadzora, nesporno je da se auto taksi prevoz može obavljati na teritoriji lokalne samouprave i povremeno sa teritorije lokalne samouprave koja je izdala licencu, što u konkretnom slučaju znači da sa Aerodroma Podgorica putnike mogu preuzimati isključivo auto taksi prevoznici kojima je opština Zeta izdala licencu”, navodi se u dokumentu.

U upravi Aerodroma se nadaju da će tender za odabir dva taksi udruženja biti završen u najbržem mogućem roku.

Taksi udruženja “Royal taksi” i “Halo taksi” sklopila su ugovore sa Aerodromima Crne Gore nakon 16. avgusta 2022. godine, kad je Zeta postala samostalna opština.

Kako su iz ACG ranije objasnili  ugovor sa kompanijom “Royal plus” zaključen 4. aprila prošle godine dok je javni poziv raspisan 24. februara 2023. godine.

Ugovor sa firmom “Halo taksi”, kako su kazali, potpisan je 11. januara ove godine, na osnovu javnog poziva od 10. novembra 2023. godine i to nakon treće objave.

Kako se Aerodrom Podgorica nalazi na katastarskoj parceli 541/12 iz lista nepokretnosti 2656 KO Golubovci, činjenica je da su podgorička udruženja nezakonito obavljala prevoz putnika od trenutka formiranja Opštine Zeta, jer nisu imali licencu nadležne opštine.

Opština Zeta je zbog toga podnijela krivične prijave protiv aktuelnog vršioca dužnosti Aerodroma Vladana Draškovića i bivšeg predsjednika Odbora direktora ACG Eldina Dobardžića zbog sklapanja takvog ugovora, optužujući ih za zloupotrebu službenog položaja.

U prijavi se navodi da su Drašković i Dobardžić omogućili preduzećima “Royal Plus” i “Halo taksi”, “koji imaju istog vlasnika i izvršnog direktora”, da obavljaju usluge taksi prevoza sa aerodroma, “davajući im u zakup taksi stajališta, iako ta privredna društva po Zakonu o prevozu putnika u drumskom saobraćaju to ne smiju da rade na teritoriji Opštine Zeta”.

“Konkretno, omogućili su im da vrše auto taksi prevoz suprotno članu 86. stav 3, 4 i 7”, piše u saopštenju zetske opštine.

 

Izvor: Vijesti

Continue Reading

Zeta

Opština Zeta nije pristala na selektivno isticanje zastava na ulicama

zastave

Sekretar za planiranje prostora Opštine Zeta Milan Stanović tvrdi da je preduzeće Komunalne usluge dobilo nalog iz Glavnog grada da uoči proslave 21. maja okite zastavama magistralni put od Podgorice do kružnog toka, odnosno skretanja za aerodrom.

“Obzirom da nisu htjeli da okite čitavu teritoriju Opštine Zeta, zatraženo je da postavljene uklone, jer su ih postavili bez naše saglasnosti, pa se taj potez može tumačiti kao obilježavanje teritorije. To tvrdimo obzirom na njihove pretenzije iskazane u razgovorima za razgraničenje. Zastave su ostale do skretanja za KAP, odnosno nekih od 300 do 400 metara unutar teritorije koja je Zakonom o teritorijalnoj organizaciji Crne Gore prepoznata kao nesporna teritorija Opštine Zeta”,  kaže Stanović.

Reagovao je Opštinski odbor DPS-a Zeta sa tvrdnjom da “Opština Zeta ne slavi 21. maj, Dan nezavisnosti Crne Gore, jer vlast u Zeti duboko žali što Crna Gora nije više 27. izborna jedinica bivše državne zajednice sa Srbijom gdje smo se pitali taman koliko se Asanović pita u Zeti”.

“To je zaključak koji se izvodi iz brze intervencije da se zastave Crne Gore skinu sa svih stubova u Zeti da ne bi “smetale” onim građanima koji Zetu doživljavaju kao srpsku Spartu, a ne nikako kao kolijevku, milenijum duge, državnosti Crne Gore. Možda vlast u Zeti nije u stanju da angažuje dizalicu i zamijeni oštećenu rasvjetu zbog čega je pola Zete u mraku, ali zato u roku od par sati, brzom akcijom uklanja “greškom” postavljene zastave Crne Gore i jasno šalje poruku da Zeta počinje tamo gdje se crnogorska zastava na Dan državnosti ne vijori”, saopštili su iz DPS-a Zete.

Iz ove partije kažu da su Zećani od nove vlasti očekivali makar nešto.

“Dobili su mrak zbog pokvarene rasvjete ili svakodnevnog nestanka struje, rupe zbog “izostalog razgraničenja”, jer asfalt bez granica ne može, dobili su poreske prijave za godinu unaprijed i račune za odvoz neodvezenog smeća. Dobili smo doduše i nove službe i preduzeća koja ne rade ništa, a čiji rukovodioci po ključu dolaze iz drugih opština, jer Zećani nijesu dovoljno kvalitetan kadar ili možda nijesu u direktnim rodbinskim odnosima sa Milanom Kneževićem i ne dolaze iz Mojanovića”,  navode iz DPS-a.

 

Izvor: Dan

Continue Reading

Zeta

Studenti sa Harvarda upoznati sa prirodnim i turističkim potencijalima Opštine Zeta

opština zeta studenti sa hardvarda

Predsjednik Opštine Zeta, zajedno sa svojim saradnicima, ugostio je grupu studenata sa Harvard Univerziteta, koji su na „Balkan Trek“ studentskom putovanju.

Studenti su upoznati sa pojedinostima vezanim za najmlađu Opštinu Zeta, sa akcentom na prirodne i turističke potencijale. Kroz razgovore im je predstavljena kraća prezentacija istorijskih činjenica i retrospektiva pojedinih aktivnosti, a ukazano je i na prednosti koje je Zeta dobila kroz status samostalne opštine.

asanović

izvor: Opština Zeta

Kako su u pitanju studenti sa jednog od najprestižnijeg univerziteta na svijetu, među kojima većina ima ozbiljno profesionalno iskustvo, razmijenjena su mišljenja za različite oblasti i teme.

Studenti su bili izuzetno zainteresovani da čuju što više informacija vezanih za Zetu i Crnu Goru, i vjerujemo da će nakon ovog druženja i posjete prezentovati i Zetu i Crnu Goru na najbolji mogući način, a da će se stvoriti i pretpostavke za buduću saradnju.

Continue Reading

Facebook

Istaknuto

Najnovije

Istaknuto