Ekonomija
Investitori iz Egipta bi da grade eko-rizorte i akva-park u Zeti

Grupa investitora iz Egipta zainteresovana je da investira na teritoriji Zete, a najinteresantniji im je priobalni dio Skadarskog jezera, kao i mnoge druge lokacije.
Ovi investitori bave se hotelijerstvom i gradnjom velikih rizorta. O tome je juče razgovarano na sastanku ministarke saobraćaja Maje Vukićević i predstavnika Opštine sa investitorima iz Egipta. Kako su saopštili iz Ministarstva saobraćaja tema razgovora bila je saradnja između Crne Gore i Egipta, sa posebnim akcentom na infrastrukturne projekte i mogućnosti ulaganja u oblasti saobraćaja i turizma.
Vukićević je istakla da Crna Gora prepoznaje značaj međunarodnih partnerstava i da je spremna da otvori vrata ozbiljnim investitorima koji žele da doprinesu razvoju zemlje. Iz ovog Vladinog resora navode da je na sastanku govoreno o konkretnim lokacijama i potencijalima koje nudi Opština Zeta, ali i drugim dijelovi Crne Gore, kao i o modelima saradnje koji bi omogućili realizaciju zajedničkih projekata u skladu sa važećim zakonodavstvom i planskim dokumentima. Učesnici sastanka saglasili su se da postoji značajan potencijal za razvoj turizma kroz unapređenje saobraćajne infrastrukture i da je ovakva vrsta saradnje važan korak ka dugoročnom ekonomskom partnerstvu između Crne Gore i Egipta.
Jelena Aligrudić, v.d. sekretarka za uređenje prostora, zaštitu životne sredine i saobraćaj, kazala je, da su tokom sastanka predstavljeni potencijalni investicioni projekti, sa posebnim akcentom na ulaganja u turistički sektor.
“Investitori koji su prisustvovali sastanku uglavnom dolaze iz oblasti hotelijerstva, ali su iskazali interesovanje i za ulaganja u druge oblasti. Razgovarali smo o razvoju eko-rizorta, akva-parkova i sportskih kompleksa. Zeta je prepoznata kao opština sa izuzetnim razvojnim potencijalom, ne samo zbog toga što se nalazi u ranoj fazi urbanog i turističkog razvoja, već i zbog povoljnog geografskog položaja, blizine aerodroma, primorja i glavnog grada. Upravo ti faktori čine da je interesovanje investitora sve izraženije. Tema razgovora bile su i konkretne lokacije, kao i potencijalni modeli saradnje koji bi omogućili realizaciju investicija u skladu sa važećim planskim dokumentima i zakonskom regulativom”, navela je Aligrudić.
Aligrudić je navela da je posebno interesovanje investitora usmjereno ka području Skadarskog jezera.
“Priobalna zona i tokovi rijeka koji se ulivaju u Skadarsko jezero prepoznati su kao veoma atraktivne i perspektivne lokacije za realizaciju turističkih i ekološki održivih projekata. Pored toga, razmatrane su i druge lokacije koje su već definisane u važećoj prostornoplanskoj dokumentaciji. U narednim danima očekuje nas dinamičan nastavak aktivnosti koji uključuje predstavljanje lokacija na terenu, diskusije o mogućnostima ulaganja, analizu dostupnih studija i idejnih rješenja, kao i razmjenu stavova sa potencijalnim partnerima”, kazala je Aligrudić.
Izvor: Dan
Ekonomija
Sindikalne organizacije Aerodroma traže smjenu Jelene Maraš

Legitimni sindikati Aerodroma Crne Gore – Nezavisni sindikat ACG i Sindikat ACG – uputili su Vladi Crne Gore i premijeru Milojku Spajiću zahtjev za razrješenje predsjednice Upravnog odbora „Aerodroma Crne Gore“ AD Jelene Maraš, navodi se u njihovom saopštenju.
U zahtjevu se navodi da je Maraš zloupotrijebila službeni položaj, uskraćujući korišćenje stambenog fonda zaposlenih u cjelokupnom raspoloživom iznosu.
Kako sindikati tvrde, za raspodjelu pomoći zaposlenima ograničen je iznos na 500.000 eura, iako je na raspolaganju oko tri miliona eura namjenski izdvojenih za tu svrhu.
„Protiv Maraš smo podnijeli krivičnu prijavu Specijalnom državnom tužilaštvu, jer je naložila raspisivanje oglasa za raspodjelu svega dijela raspoložive sume, i to na bazi nezakonito usvojenog Pravilnika o finansijskoj pomoći za rješavanje stambenih potreba i poboljšanje uslova stanovanja zaposlenih, iako je Inspekcija rada u svom Obavještenju br. UPIN 01-717/24 – 71/4 od dana 1. novembra 2024. već utvrdila da je taj Pravilnik protivzakonito usvojen, zbog čega je Aerodromima Crne Gore izdat prekršajni nalog i kažnjeni su od strane nadležnog inspektora“, navodi se u saopštenju.
Vladi su dostavili inicijativu za smjenu Jelene Maraš, kao i tekst krivične prijave sa pratećom dokumentacijom.
Ekonomija
Normalizovan željeznički saobraćaj, prekinuta blokada

Nakon pet dana postignut je dogovor oko deblokade željezničkog saobraćaja u Crnoj Gori. Predstavnik zaposlenih Andrej Kaluđerović kazao je da su radnici dobili garancije za povećanje zarada, i da su jutros svi vozovi krenuli da saobraćaju na teritoriji Crne Gore.
Petodnevna obustava rada zaposlenih u Željezničkoj infrastrukturi Crne Gore izazvala je oštru razmjenu optužbi između predstavnika radnika i rukovodstva, dok šteta za nacionalni željeznički sistem i privredu rapidno raste.
Predstavnik zaposlenih Andrej Kaluđerović odbacio je navode da je odbio pregovore ili ponuđeni kolektivni ugovor, naglasivši da se odluke donose isključivo zajednički sa kolegama.
On je za TVCG kazao da su jutros svi vozovi krenuli na teritoriji Crne Gore.
“Dobili smo garancije za naše zarade. Povećanje plata će biti nekih 300 eura kao i što smo i najavljivali, tako da će zarada iznositi oko 1.000 do 1.200 eura”, kazao je Kaluđerović.
Kaluđerović je istakao da su na probleme ukazivali odavno, ali da radnici nijesu bili shvaćeni na pravi način.
Naglasio je da su dobili garancije da će povećanje biti u najkraćem zakonskom roku.
“Riješili smo sve ovo u korist zaposlenih, a nadam se i u korist menadžmenta”, poručio je on.
Kaluđerović je uputio izvinjenje svim putnicima koji su pretrpjeli štetu zbog obustave željezničkog saobraćaja, i poručio da se nadaju da se ovako nešto neće ponoviti.
Ekonomija
ŽICG: Željezničkog saobraćaja neće biti do daljnjeg

Željeznička infrastruktura Crne Gore (ŽICG) saopštila je da je zaposleni u tom preduzeću Andrej Kaluđerović u ime zaposlenih koji su obustavili rad, odbio da uđe u razgovore sa izvršnim menadžmentom preduzeća, kao i Odborom direktora, iako su mu u više navrata ponuđeni, kako bi se pronašlo rješenje u interesu zaposlenih i omogućilo normalno funkcionisanje saobraćaja.
“Sada je potpuno jasno da se ne radi o sindikalnoj ili radničkoj inicijativi, već o politički instruiranoj opstrukciji kojom se pokušava ugroziti rad željeznice i prouzrokovati direktna šteta putnicima i privredi. Kaluđeroviću je dobro poznato da zahtjevi koje postavlja ne mogu biti ispunjeni na način na koji to očekuje, jer za svaku odluku o povećanju zarada i izmjenama kolektivnog ugovora neophodno je učešće i odobrenje Ministarstva finansija, kao i saglasnost reprezentativnih sindikata”, navode iz ŽICG.
Ističu da Kaluđerović uporno odbija razgovore sa menadžmentom i insistira na ispunjenju svojih ultimatuma kao uslovu da vozovi normalno saobraćaju.
“Željeznička infrastruktura Crne Gore još jednom poziva sve zaposlene da ostanu posvećeni zakonitom i odgovornom radu, a relevantne institucije da adekvatno reaguju na očiglednu opstrukciju kojom se nanosi ozbiljna šteta javnom interesu i bezbjednosti saobraćaja. Takođe, obavještavamo građane, operatere putničkog i teretnog saobraćaja da do daljnjeg neće biti željezničkog saobraćaja”, zaključuju u saopštenju.
Ministarstvo saobraćaja: Blokada željeznice prouzrokovala veliku materijalnu štetu
Obustava rada od strane dijela zaposlenih u ŽICG je nezakonita i prouzrokovala je veliku materijalnu štetu, kao i ozbiljne posljedice po odvijanje saobraćaja, saopštili su iz Ministarstva saobraćaja.
Posebno zabrinjava činjenica da je blokadom pruge zaustavljen međunarodni voz, na kojem se i dalje nalazi imovina stranih državljana, uključujući automobile putnika, navode iz ministarstva.
Ističu da je Ministarstvo saobraćaja u kontinuitetu podržavalo poboljšanje uslova rada zaposlenih, a kroz rebalans budžeta obezbijedili smo dodatnih 2,5 miliona eura za funkcionisanje Željezničke infrastrukture Crne Gore.
“Uprkos tome, današnja akcija dijela zaposlenih izvedena je na ultimativan način, do sada nezabilježen u Crnoj Gori. Radi se o potezu kojim su radnici odbili svaku mogućnost dogovora sa menadžmentom i odbijali razgovor čak i sa reprezentativnim sindikatima, koji su jedini ovlašćeni da pregovaraju o kolektivnom ugovoru u skladu sa zakonom”, navode u saopštenju.
Srbijavoz: Umjesto noćnih barskih vozova autobus na relaciji Bar-Prijepolje-Bar
Za putnike koji putuju večeras međunarodnim vozom broj 432 sa polaskom u 20.10 časova iz Bara za Zemun kao i vozom 433 sa polaskom u 19.40 časova iz Zemuna za Bar, obezbjeđen je autobuski prevoz na relaciji Bar-Prijepolje teretna-Bar, saopštio je Srbijavoz.
U saopštenju se navodi da je privremena izmjena u organizaciji noćnih barskih vozova uvedena zbog prekida željezničkog saobraćaja u Crnoj Gori izazvanog obustavom rada grupe zaposlenih Železničke infrastrukture Crne Gore.
Tokom trajanja ove izmijenjene organizacije, zbog autobuskog prevoza putnika na pomenutoj relaciji, u noćne vozove se neće uvrštavati kola za prevoz automobila.
-
Sport2 дана ranije
Matija Radović vicešampion Evrope u kik-boksu
-
Događaji3 дана ranije
“Gospodari gena u Crnoj Gori” i “Vojvoda i spahija Draško Popović” promovisani u KIC-u Zeta
-
Zeta2 дана ranije
Noković: Naša vizija je da KIC Zeta postane savremen kulturni centar
-
Zeta3 дана ranije
Sekretarijat za lokalnu samoupravu ojačao saradnju sa Udruženjem penzionera Zete
-
Zeta3 дана ranije
Izvođač stopirao gradnju pijace u Mahali jer nije dobio pare
-
Politika5 сати ranije
Knežević: Vajca jedino nije briga za 16.000 građana Zete
-
Bilbord3 дана ranije
Potreban Rukovodilac mašina za rezanje pločastog materijala
-
Sport3 дана ranije
Meridianbet donosi Cash Boom – septembar u znaku igre i zabave