Connect with us

Ekonomija

U oktobru za ugovore o djelu isplaćeno oko 1,5 miliona eura

Plata novac, ugovor o dijelu

U oktobru je iz državnog trezora za zarade za redovan rad prikazana isplata od preko 51,1 miliona, dok je za porez i razne doprinose na zaradu iskazano dodatnih preko 18,2 miliona, pa je sve zajedno približno 69,4 miliona, a to je za oko 18 miliona više nego što je po tim osnovama prikazan trošak mjesec ranije, odnosno u septembru, proizilazi iz javno dostupnih evidencija o potrošnji, saopštili su iz Akcije za socijalnu pravdu.

Kako navode, isplata za zaradu za redovan rad u septembru je u državnom trezoru prikazana na oko 38 miliona, a za porez i razne doprinose preko 13,3 miliona.

“U avgustu je zarada za redovan rad prikazana na sumu od 40,4 miliona, a porezi i doprinosi za taj mjesec 14 miliona. Mjesec ranije, odnosno u julu je zarada za redovan rad prikazana 37,8 miliona, a porez i povezani doprinosi na oko 14 miliona. Javne evidencije ne prikazuju u potpunosti sve zarade na nivou centralne javne administracije, jer se određene isplate realizuju kroz ukupne transfere, recimo ka Univerzitetu ili Javnom servisu Radio televizije Crne Gore, od kojih sigurno da veći dio novca otpada na zarade zaposlenih, pa to znači da je suma za zarade i porez i doprinose u javnom centralnom sektoru realno veća od 69,4 miliona”, navodi se u saopštenju.

Kaže kako ovi iznosi nijesu jedini koji se po osnovu rada isplaćuju iz kase svih građana.

“Tako je u oktobru za ugovore o djelu isplaćeno oko 1,5 miliona eura, što je preko 100 hiljada više nego u septembru. Ovi ugovori su uglavnom „prečica“ za ubacivanje partijskog i nepotističkog kadra u javnu upravu, a njihovi korisnici mahom kasnije obezbijede i „lažne“ (kupljene) diplome. Za lična primanja pripravnika u oktobru je izdvojeno preko 1,1 miliona eura, a za konsultantske usluge, od kojih je većina skriveno zapošljavanje ili dodatno „punjenje“ uposlenog (obično) rukovodnog kadra u upravi (zarada + konsultant po projektu) još 2,3 miliona. Za javni rad je izdvojeno nepunih 300 hiljada eura, a dodatnih pola miliona za različite projektne usluge…”, navodi se u saopštenju.

Početkom ove godine, kako ističu, Ministarstvo finansija je u odgovoru Akciji za socijalnu pravdu, po osnovu Zakona o slobodnom pristupu informacijama, navelo da je nepunih 45 hiljada zaposlenih, čije se zarade isplaćuju iz trezora, ali od tada odbija da dostavi najnovije informacije o broju zaposlenih.

Kada je riječ o penzijama, izdatak u oktobru je oko 48,5 miliona eura.

“U zemlji je 120 hiljada penzionera. Prosječna penzija je 404 eura, minimalna 300, a prima je preko 40 hiljada korisnika. U oktobru je iz državnog trezora potrošeno više od 235 miliona, ali ta cifra je realno veća, jer određene isplate su sakrivene od javnosti. U septembru je potrošnja bila najmanje 246,9 miliona (uz takođe sakriven dio isplata), pa je tog mjeseca zabilježena potrošnja od oko deset miliona više, nego što je zakonski nivo mjesečne potrošnje u odnosu na usvojeni budžet”, piše u saopštenju.

Za pet mjeseci od održavanja vanrednih parlamentarnih izbora, odnosno od juna, pa zaključno sa oktobrom, kako navode, iz državnog trezora je prikazan izdatak od najmanje 1,12 milijardi eura, dok je dio isplata i njihovih iznosa ostao sakriven od „očiju javnosti“, jer su proglašeni tajnim podacima.

Reklama
Klikni da ostaviš komentar

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Ekonomija

Normalizovan željeznički saobraćaj, prekinuta blokada

voz željeznička stanica crna gora

Nakon pet dana postignut je dogovor oko deblokade željezničkog saobraćaja u Crnoj Gori. Predstavnik zaposlenih Andrej Kaluđerović kazao je da su radnici dobili garancije za povećanje zarada, i da su jutros svi vozovi krenuli da saobraćaju na teritoriji Crne Gore.

Petodnevna obustava rada zaposlenih u Željezničkoj infrastrukturi Crne Gore izazvala je oštru razmjenu optužbi između predstavnika radnika i rukovodstva, dok šteta za nacionalni željeznički sistem i privredu rapidno raste.

Predstavnik zaposlenih Andrej Kaluđerović odbacio je navode da je odbio pregovore ili ponuđeni kolektivni ugovor, naglasivši da se odluke donose isključivo zajednički sa kolegama.

On je za TVCG kazao da su jutros svi vozovi krenuli na teritoriji Crne Gore.

“Dobili smo garancije za naše zarade. Povećanje plata će biti nekih 300 eura kao i što smo i najavljivali, tako da će zarada iznositi oko 1.000 do 1.200 eura”, kazao je Kaluđerović.

Kaluđerović je istakao da su na probleme ukazivali odavno, ali da radnici nijesu bili shvaćeni na pravi način.

Naglasio je da su dobili garancije da će povećanje biti u najkraćem zakonskom roku.

“Riješili smo sve ovo u korist zaposlenih, a nadam se i u korist menadžmenta”, poručio je on.

Kaluđerović je uputio izvinjenje svim putnicima koji su pretrpjeli štetu zbog obustave željezničkog saobraćaja, i poručio da se nadaju da se ovako nešto neće ponoviti.

Continue Reading

Ekonomija

ŽICG: Željezničkog saobraćaja neće biti do daljnjeg

voz željeznička stanica crna gora

Željeznička infrastruktura Crne Gore (ŽICG) saopštila je da je zaposleni u tom preduzeću Andrej Kaluđerović u ime zaposlenih koji su obustavili rad, odbio da uđe u razgovore sa izvršnim menadžmentom preduzeća, kao i Odborom direktora, iako su mu u više navrata ponuđeni, kako bi se pronašlo rješenje u interesu zaposlenih i omogućilo normalno funkcionisanje saobraćaja.

“Sada je potpuno jasno da se ne radi o sindikalnoj ili radničkoj inicijativi, već o politički instruiranoj opstrukciji kojom se pokušava ugroziti rad željeznice i prouzrokovati direktna šteta putnicima i privredi. Kaluđeroviću je dobro poznato da zahtjevi koje postavlja ne mogu biti ispunjeni na način na koji to očekuje, jer za svaku odluku o povećanju zarada i izmjenama kolektivnog ugovora neophodno je učešće i odobrenje Ministarstva finansija, kao i saglasnost reprezentativnih sindikata”, navode iz ŽICG.

Ističu da Kaluđerović uporno odbija razgovore sa menadžmentom i insistira na ispunjenju svojih ultimatuma kao uslovu da vozovi normalno saobraćaju.

“Željeznička infrastruktura Crne Gore još jednom poziva sve zaposlene da ostanu posvećeni zakonitom i odgovornom radu, a relevantne institucije da adekvatno reaguju na očiglednu opstrukciju kojom se nanosi ozbiljna šteta javnom interesu i bezbjednosti saobraćaja. Takođe, obavještavamo građane, operatere putničkog i teretnog saobraćaja da do daljnjeg neće biti željezničkog saobraćaja”,  zaključuju u saopštenju.

Ministarstvo saobraćaja: Blokada željeznice prouzrokovala veliku materijalnu štetu

Obustava rada od strane dijela zaposlenih u ŽICG je nezakonita i prouzrokovala je veliku materijalnu štetu, kao i ozbiljne posljedice po odvijanje saobraćaja, saopštili su iz Ministarstva saobraćaja.

Posebno zabrinjava činjenica da je blokadom pruge zaustavljen međunarodni voz, na kojem se i dalje nalazi imovina stranih državljana, uključujući automobile putnika, navode iz ministarstva.

Ističu da je Ministarstvo saobraćaja u kontinuitetu podržavalo poboljšanje uslova rada zaposlenih, a kroz rebalans budžeta obezbijedili smo dodatnih 2,5 miliona eura za funkcionisanje Željezničke infrastrukture Crne Gore.

“Uprkos tome, današnja akcija dijela zaposlenih izvedena je na ultimativan način, do sada nezabilježen u Crnoj Gori. Radi se o potezu kojim su radnici odbili svaku mogućnost dogovora sa menadžmentom i odbijali razgovor čak i sa reprezentativnim sindikatima, koji su jedini ovlašćeni da pregovaraju o kolektivnom ugovoru u skladu sa zakonom”, navode u saopštenju.

Srbijavoz: Umjesto noćnih barskih vozova autobus na relaciji Bar-Prijepolje-Bar

Za putnike koji putuju večeras međunarodnim vozom broj 432 sa polaskom u 20.10 časova iz Bara za Zemun kao i vozom 433 sa polaskom u 19.40 časova iz Zemuna za Bar, obezbjeđen je autobuski prevoz na relaciji Bar-Prijepolje teretna-Bar, saopštio je Srbijavoz.

U saopštenju se navodi da je privremena izmjena u organizaciji noćnih barskih vozova uvedena zbog prekida željezničkog saobraćaja u Crnoj Gori izazvanog obustavom rada grupe zaposlenih Železničke infrastrukture Crne Gore.

Tokom trajanja ove izmijenjene organizacije, zbog autobuskog prevoza putnika na pomenutoj relaciji, u noćne vozove se neće uvrštavati kola za prevoz automobila.

 

Continue Reading

Ekonomija

Regionalni vodovod – od gubitka do rekorda

Regionalni vodovod Crnogorsko primorje je u periodu od juna 2021. do juna 2025. godine prošao transformaciju od preduzeća opterećenog višemilionskim dugovima do finansijski stabilne kompanije sa rekordnom dobiti, saopšteno je iz ovog državnog preduzeća.

Na 57. sjednici Odbora direktora usvojena je završna informacija o poslovanju za pomenuti period, a iz Regionalnog vodovoda poručuju da „ostvareni rezultati nedvosmisleno potvrđuju transformaciju preduzeća, koje je od gubitaka i nelikvidnosti 2020. godine, za svega četiri godine postalo jedan od najupečatljivijih primjera uspješnog i odgovornog upravljanja u crnogorskom javnom sektoru“.

Kako navode, ključ uspjeha bio je „profesionalan, stručan i principijelan odnos članova Odbora direktora prema misiji i viziji preduzeća“.

U saopštenju se podsjeća da je „od juna 2021. godine, kada je Zoran Lakušić preuzeo upravljačku funkciju predsjednika Odbora direktora, Regionalni vodovod bio opterećen višemilionskim dugovima i poslovao je sa gubitkom“. Četiri godine kasnije, bilježi se „gotovo tri miliona eura neto dobiti“, dok je „od gubitka iz 2020. godine, koji je iznosio skoro 200 hiljada eura, Regionalni vodovod dostigao stabilnu i održivu profitabilnost“.

Rast prihoda, kako tvrde, ostvaren je „uz očuvanje stabilnosti cijena vode“. Korekcija cijena bila je „pažljivo odmjerena, bez većih negativnih efekata po krajnje korisnike, a u funkciji dugoročne održivosti sistema“.

Posebno se izdvaja podatak da je „otplaćeno više od 21,3 miliona eura naslijeđenih obaveza, čime je Regionalni vodovod značajno oslobođen dugogodišnjih kreditnih aranžmana“. Uz to, „iz dobiti je uplatio iznos od skoro pola miliona eura Vladi Crne Gore u državni budžet, po prvi put u svom poslovanju“.

U saopštenju se naglašava i da predsjednik Odbora direktora „tokom cijelog mandata nije koristio pravo na dnevnice, posebne naknade za rad u komisijama i radnim tijelima, niti karticu za reprezentaciju“.

Politika zapošljavanja, kako navode, bila je „temeljena isključivo na stvarnim potrebama radnog procesa, u skladu sa tehnološkim i organizacionim zahtjevima, bez kadrovskog uvećanja koje bi izlazilo iz okvira racionalnog i odgovornog upravljanja“.

Iz Regionalnog vodovoda poručuju da njihovi rezultati „pokazuju da državna preduzeća mogu poslovati profesionalno, odgovorno i sa milionskom dobiti“.

Dodaju i da su „upravljanje i postignuća Regionalnog vodovoda i predsjednika Odbora direktora Zorana Lakušića više puta pohvaljena na sjednicama Vlade Crne Gore“.

Kako ističu, „ostvareni rezultati i rekordne isporuke vode ne bi bili mogući bez istorijskog iskoraka – zaustavljanja nelegalne eksploatacije pijeska i šljunka iz korita rijeke Morače, u drugoj zoni sanitarne zaštite izvorišta Bolje Sestre“, čime je, navode, poslana snažna poruka da se „odlučnom i odgovornom akcijom mogu zaštititi ključni prirodni resursi i obezbijediti održiv razvoj“.

Continue Reading

Facebook

Istaknuto

Najnovije

Istaknuto