Zeta
Zeta može imati maksimum 50 taksi vozila

Taksi prevoz putnika u Zeti obavljaće se vozilima registrovanim na teritoriji ove opštine, a maksimalan broj vozila za obavljanje ove djelatnosti je 50, propisano je odlukom o auto-taksi prevozu koja je na javnoj raspravi. Vršilac dužnosti sekretara za uređenje prostora, zaštitu životne sredine i saobraćaj Milan Stanović navodi da će odluka omogućiti organizaciju taksi prevoza na teritoriji opštine Zeta.
“Ono što je bitno, je što će se odlukom steći uslovi da taksi prevoz sa aerodroma obavlja isključivo taksi udruženje koje je registrovano u Opštini Zeta, u skladu sa zakonom”, naveo je Stanović.
Odlukom je predviđeno da vozilo kojim se obavlja taksi prevoz, pored uslova utvrđenih zakonom i podzakonskim aktima, mora ispunjavati i estetsko-eksploatacione uslove – da ima posebnu registarsku oznaku ZT-TX sa brojem, da na sredini krova ima svjetleću oznaku “TAXI” koja sadrži naziv “Zeta” i broj licence sa evidencionim brojem vozila. Takođe, precizirano je da je mehanizam za upravljanje smješten na lijevoj strani vozila, da taksimetar mora biti tehnički ispravan, baždaren, plombiran i postavljen tako da iznos koji otkucava bude vidljiv putniku, da su sva sjedišta u automobilu ispravna, da je vozilo čisto, jednoobrazno obojeno i bez oštećenja, bez natpisa i slika koja imaju stranačka, vjerska ili nacionalna obilježja, te da na prednjim vratima vozila ima ispisan naziv privrednog društva, odnosno preduzetnika. Takođe, precizirano je da je prevoznik koji obavlja auto-taksi prevoz sa 15 i više vozila, dužan da najmanje jedno vozilo od ukupnog broja opremi platformom za olakšan ulazak i izlazak lica sa invaliditetom.
Odlukom se predviđaju minimalne i maksimalne cijene za taksi prevoz na teritoriji opštine. Precizirane su tri tarife. U prvoj tarifi, cijena starta je od 40 centi do eura, koliko košta i cijena kilometra vožnje, dok je u drugoj tarifi koja obuhvata noćnu vožnju od 22 časa do 6 sati start preciziran od 0,50 do euro, koliko je predviđeno i za kilometar vožnje. Odluka precizira da će start vožnje taksijem van opštine Zeta biti od 0,40 do euro, koliko je predviđeno i za kilometar vožnje. Predviđene su i cijene čekanja po jednom času – u prvoj tarifi to je od četiri do osam eura, u drugoj od pet do deset erua koliko je precizirano i za treću tarifu. Dolazak na adresu i prevoz prtljaga u sve tri tarife je besplatan.
“Taksi prevoznik predlaže cjenovnik usluga prevoza koji mora biti ovjeren od strane taksi prevoznika i nadležnog organa”, piše u odluci.
Odlukom je precizirano da Sekretarijat za uređenje prostora, zaštitu životne sredine i saobraćaj donosi rješenje o izdavanju licence za auto-taksi prevoz, izdaje licencu i izvod licence za vozilo kojim se obavlja auto-taksi prevoz. Propisano je da vozač taksi vozila mora imati legitimaciju za taksi prevoz koja se izdaje na period važenja uvjerenja o zdravstenoj sposobnosti. U obavljanju taksi prevoza, kako piše u odluci, vozač je dužan da koristiti taksi stajalište.
“Taksi vozaču je zabranjen prijem i iskrcavanje putnika na autobuskim stajalištima i na udaljenosti manjoj od 15 metara ispred i iza obilježenih stajališta namijenjenih za linijski gradski i prigradski prevoz putnika”, piše u odluci.
Izvor: Dan
Zeta
Kolektor u Botunu donosi blokade saobraćajnica i proteste mještana

Prva lopata na Postrojenju za prečišćavanje otpadnih voda u Botunu i slijedi konstantna blokada kružnog toka ka aerodromu, sajbraćajnice u Podgorici i mjesta gdje se gradi kolektor, poručilo je više stotina mještana Botuna sa sinoćnjeg zbora građana.
Oni su poslali jasnu poruku da su spremni da naselje brane životima, te da iza njih stoji cijela Zeta.
Mještanin Jagoš Bećirović poručio je da se kolektor graditi neće i da je to jedinstven stav svih stanovnika od kojeg neće odustati.
“To smo govorili svima, niko nije htio da čuje. Nije čula ni prethodna vlast, ne sluša nas ni ova. Ne smijemo da dozvolimo izgradnju kolektora. Prva mašina ako bi došla, blokiramo kružni tok na aerodrom, samu lokaciju za kolektor, i još jednu saobraćajnicu u gradu. Nećemo se pomjerati dok se mašine ne povuku. Ima nas dosta. Svakodnevno imam kontakt sa ljudima iz Zete koji su na funkcijama. Imamo podršku kompletne Zete, lidera DNP-a Milana Kneževića, Opštine i predsjednika Mihaila Asanovića, Demokrata iz Zete, SNP-a Zete. Spremni su i ljudi iz Podgorice da dođu i da nam daju podršku. I da nas bude ovoliko koliko večeras možemo spriječiti mašine, a biće nas, obećavamo, 20 puta više”, rekao je Bećirović.
On je istakao da će narednih dana odlučiti da li će organizovati protest upozorenja.
“Kada smo imali sastanak sa gradonačelnikom Sašom Mujovićem samo što nije zaplakao i obećao je da neće protiv naroda na silu. Kakva je to sad u njemu proradila emocija ko će to znati. Mi smo spremni živote da damo. Svako od nas će leći ispod mašine, pa neka krenu sa radovima. Mi nemamo rezervne stanove, moramo braniti to što imamo”, kaže Bećirović.
Duško Stijepović kaže da masovnost na zboru pokazuje jedinstvo i odlučnost u tome da gradnje kolektora neće biti.
“U javnosti je stvorena pogrešna percepcija da selo Botun čine prepreku za realizaciju velikog projekta od velikog značaja. Međutim, postoji druga činjenica koja se zapostavila, a to je da će i druga naselja trpjeti posledice kolektora koji tu bude izgrađen. Jednako će imati štetu i sami grad zahvaljujući vjetrovima koji duvaju. Smatram da gradonačelnik treba da shvati da ovo nije otpor niti opstrukcija, već borba za goli život, za očuvanje zdrave sredine za šta bi trebao i on da se zalaže. Trebao bi da bude prvi ovdje večeras među nama. Molim nadležne da nas razumiju i da razmisle o drugoj lokaciji”, kaže Stijepović.
Izvor: Dan
Zeta
Od danas na javnoj raspravi rebalans budžeta Opštine Zeta

Opština Zeta uradila je rebalans budžeta za ovu godinu zbog osnivanja dvije nove službe – Službu zaštite i spašavanja i Službu za unutrašnju reviziju.
Nacrt Odluke o izmjenama i dopunama odluke o budžetu Opštine Zeta za 2025. godinu biće na javnoj raspravi od danas do 2. septembra. Budžet Opštine bio je planiran na 12,56 miliona, a rebalansom on iznosi 11,83 miliona eura.
“Osnovni razlozi za rebalans budžeta je donošenje nove Odluke o organizaciji i načinu rada lokalne uprave Opštine, koja u organizacionoj strukturi predviđa dvije nove službe – Služba zaštite i spašavanja i Služba za unutrašnju reviziju. Rebalansom budžeta se predviđa budžet koji pokriva imenovanje rukovodioca ovih službi do kraja 2025. godine, imajući u vidu specifične uslove za zasnivanje radnog odnosa u ovim službama, koji bi pripremili pravilnike o organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta, da bi se naredne godine planirale intenzivnije aktivnosti na kompletiranju kadrovskih potencijala ovih službi”, rekao je Bojan Popović, sekretar za finansije i budžet.
Popović je istakao da osim razloga za rebalans koji je organizacione prirode, smanjen je i ukupan iznos budžeta za tekuću godinu, zbog manje prenesenih sredstava iz prethodne godine.
“Prenijeto je 1,3 miliona eura manje u odnosu na plan, jer nije došlo do realizacije potraživanja koje Opštine Zeta ima u odnosu sa Glavnim gradom. Kako ta potraživanja iznose 1,3 miliona, zaključak je da osim u tom dijelu nije bilo odstupanja u odnosu na plan. U komunikaciji sa rukovodstvom Glavnom grada, potvrđeno je da je i dalje u toku provjera potraživanja od strane Glavnog grada, i da se realizacija može planirati kroz budžete Glavnog grada i Opštine Zeta za 2026. godinu. Kako su finansijske projekcije bile realne (prihodne strane), budžet se ne smanjuje za ukupan iznos manje prenijetih sredstava, već su pojedine prihodne pozicije korigovane na više u skladu sa sedmomjesečnim ostvarenjem, pa će se rebalansom inicijalni budžet sa 12,56 miliona eura korigovati na iznos od 11,83 miliona”, kazao je Popović.
Popović ističe da prihodne pozicije za koje se očekuje veće ostvarenje do kraja godine u odnosu na prvobitni plan su porez na dohodak fizičkih lica, porez na promet nepokretnosti, prirez porezu, a pozicije lokalnih komunalnih taksa i pojedinih vrsta naknada korigovane na niže, u skladu sa manjim ostvarenjem u prethodnom periodu.
“Kada je u pitanju rashodna strana, izmjene su vršenje u skladu sa izvršenjem za prethodni period, kao i u skladu sa zahtjevima potrošačkih jedinica. Tako su smanjeni izdaci za bruto zarade, rashodi za materijal, rashodi za rentu, pozicija transfera, kao i ukupni kapitalni izdaci. Pozicije koje su rebalansom povećane su rashodi za usluge, rashodi za tekuće održavanje, ostali izdaci i pozicija rezerve, dok su nepomenute pozicije uglavnom ostale na identičnom nivou. Iako se ukupna visina kapitalnog budžeta smanjuje za oko 600.000 eura, sa 7 miliona na 6,4 miliona eura, navedeno neće imati uticaja na realizaciju projekata koji su u toku, kao ni na one koji su najavljeni za naredni period, jer su uglavnom u pitanju višegodišnji projekti”, objasnio je Popović.
Izvor: Dan
Zeta
Kaluđerović: SNP se drži principa, imali 2 ili 22 poslanika – protiv kolektora u Botunu

Poslanica SNP-a Slađana Kaluđerović reagovala je na izjave poslanika PES-a Miodraga Lakovića, poručivši da “razumije potrebu gospodina Lakovića da politizuje svaku temu, ali ga podsjeća da ovdje ne govorimo o partijskim poenima, već o zdravlju ljudi i očuvanju životne sredine”.
“Podsjetiću ga i na činjenicu da se u Botunu već nalaze dvije od ukupno pet crnih ekoloških tačaka u Crnoj Gori – i da smo, kao država, dužni da ih saniramo prije nego što zakucamo na vrata Evropske unije. O tome niko ne govori”, navela je Kaluđerović.
Ona je istakla da je “najbliža kuća svega 63 metra od urbanističke parcele predviđene za izgradnju kolektora, a u elaboratu stoji – lažno – da je udaljena 697 metara”, te dodala da se “u izvještaju koji je dostavljen KfW banci navodi da je udaljenost preko jednog kilometra”.
“To je manipulacija podacima”, rekla je Kaluđerović i javno pitala: “Da li postoji alternativa ovoj lokaciji? I šta se dešava u slučaju havarije i remonta? Hoće li fekalije završavati direktno u Moraču?”
Prema njenim riječima, SNP “nije protiv izgradnje kolektora” i “podržava svaku infrastrukturnu investiciju koja poštuje ekološke standarde i volju lokalne zajednice”. Dodala je da se “kolektor mora graditi na teritoriji opštine kojoj pripada, a ne po principu sile i ignorisanja građana”.
“Građani Zete nisu građani drugog reda. I niko nema pravo da ih tako tretira, pa ni gospodin Laković”, poručila je Kaluđerović, naglašavajući: “Za kolektor – da, ali ne po cijenu zdravlja ljudi. Za razvoj – da, ali ne po cijenu osnovnog dostojanstva građana. SNP neće mijenjati stavove prema političkom interesu. Držimo se principa – imali 2 ili 22 poslanika.”
Podsjećamo ranije danas Miodrag Laković je ukazao da SNP kao partija vladajuće većine opstruira izgradnju kolektora u Botunu.
“Partija koja ima dva poslanika i dva ministra u Vladi daje ‘punu podršku’ opstrukciji projekta od strateškog državnog značaja, krucijalno važnog upravo za životnu sredinu njihovog kraja”, naglasio je on.
-
Zanimljivosti2 дана ranije
Orao njivu i pronašao zakopanu veliku svotu novca
-
Politika1 дан ranije
Joković: Onaj ko ne bude dio SNP-a, ne može zadržati nijednu poziciju u ime SNP-a
-
Ekonomija2 дана ranije
ŽICG: Željezničkog saobraćaja neće biti do daljnjeg
-
Zeta10 сати ranije
Kolektor u Botunu donosi blokade saobraćajnica i proteste mještana
-
Bilbord14 сати ranije
Promotivne cijene otvaranja firmi u Zeti – T&T Consulting
-
Priroda i društvo3 дана ranije
NVO Bijeli štap: Ponovna vještačenja o invaliditetu su protivna našem dostojanstvu i Konvenciji UN-a
-
Hronika1 дан ranije
Otkrivena najveća plantaža marihuane u Crnoj Gori, uhapšeni Zećanin i Baranin
-
Sport2 дана ranije
Omladinci Zete stopostotni – nova pobjeda protiv Jedinstva