Connect with us

Priroda i društvo

Gradsko preduzeće „Čistoća“ u ozbiljnoj krizi, Čađenović uništio preduzeće

andrija čađenovi

Zamjenik gradonačelnice Podgorice, Danilo Šaranović, saopštio je da situacija u gradskom preduzeću „Čistoća“ izuzetno teška, te da je ozbiljno ugrožena sposobnost da ta firma obavlja funkciju. Tvrdi i da više od pola mehanizacije za odvoz otpada nije u funkciji, a riječ je o mašinama starosti od samo nekoliko godina. Šaranović je poručio da će svu dostupnu dokumentaciju uputiti Specijalnom državnom tužilaštvu (SDT), ali da neće predati krivičnu prijavu protiv bivšeg izvršnog direktora Andrije Čađenovića.

Kada je u pitanju finansijsko poslovanje, istakao je da je situacija takođe teška.

„Kada je bivši direktor preuzeo čelo firme na računu je bilo 531.000 eura, a 13.06.20203. godine, na dan isteka njegovog mandata, svega 41.000 eura ili 13 puta manje“, saopštio je Šaranović.

“Dugovanja Čistoće su tada iznosila manja od 100.000 eura, a na 13.06.2023. su viša od dva miliona eura, odnosno 20 puta veća”, kazao je Šaranović.

Od tog iznosa milion duga se, kako kaže, odnosi na neizmirene obaveze prema “Deponiji” DOO čime se, kako kaže, ugrožava i poslovanje i tog preduzeća.

U istom periodu broj radnika je uvećan sa 470 na 660, dok kako tvrdi Šaranović, postoje i desetine radnika koji primaju platu, a da su prvi radni dan imali 13.6.2023.

„Od 31 vozila koja služi za odvoz komunalnog otpada samo je 14 u voznom stanju. To je dio razloga zbog kojih stižu opravdane prigovori građana na odvoz otpada”, kazao je on.

Šaranović kaže da je bivše rukovodstvo Čistoće svjesno nanosilo štetu preduzeću, te da je novac trošen nekontrolisano bez osnova.

Naglasio je da se jedan milion duga odnosi na neizmirene obaveze „Čistoće“ prema drugom gradskom preduzeću „Deponija“.

Dodao je da je na osnovu raznih spoznorstava isplaćeno oko 383.000 eura…

„Isplate su vršene uz direktno kršenje normi. Uz posjedu smo i nekoliko izjava u kojima se priznaje da je nekoliko godina bila izložena pritiscima bivšeg direktora i tadašnje predsjednice Odbora direktora Stanislavke Martinović od 2021. godine. Oni su usmenim putem zahtijevali da na kontima donacija, spozorstva i pomoći fizičkim i pravnim licima ne stoje nazivi, odnosno imena lica, kojima su vršene uplate“, pročitao je Šaranović izjavu rukovoditeljke službe računovodstva.

Zamjenik gradonačelnik istakao je 1/4 presuda za mobing odnosi na bivšeg direktora „Čistoće“ Andriju Čađenovića.

Dodao je da je „obrazac jasan“:

„Mehanizacija nije u funkciji, a radnici su nezakonito ostajali bez posla.“

Saopštio je i da se broj zaposlenih od 2019. povećao za 190, te da postoji više desetina osoba koje primaju platu u „Čistoći“, a kojima je prvi radni dan bio 13. jun, kada je Čađenoviću istekao mandat.

„Pitanje je da će u firmi biti dovoljno novca za neto plate…“

Na isti način će se, istakao je Šaranović, baviti i svim drugim segmentima Glavnog grada.

„Obaveza je da javnost upoznamo sa ovakvim dešavanjima“, poručio je on.

Na pitanje novinara kako su došli do ove dokumentacije novi predsjednik Odbora direktora Čistoće Milan Vukadinović  je kazao da ih je dobio od aktuelnog pomoćnika direktora Vojina Katnića.

“Kao predsjednik Odbora direktora zatražio sam na uvid dokumentaciju. Došao sam do niza nelogičnosti koje ukazuju na više krivičnih djela. Dokumentaciju sam dobio posstvom pomoćnika direktora Katnića”, kazao je Vukadinović.

Na pitanje prijeti li „Čistoći“ stečaj, Šaranović je kazao da se nada da do toga neće doći, zahvaljujući odgovornosti nove gradske uprave.

Reklama
Klikni da ostaviš komentar

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Priroda i društvo

Od sada kremacija moguća i u Crnoj Gori

zetanews, glaszete

Od ovoga mjeseca „Pogrebne usluge“ d.o.o. Podgorica uvele su novu uslugu koja građanima omogućava potpunu organizaciju kremacije pokojnika, u saradnji sa pogrebnim preduzećem JKP „Lisje“ iz Novog Sada, prenosi Gradski portal.

Ova inicijativa nastala je kao odgovor na rastuće interesovanje porodica koje, u skladu sa savremenim pristupima i ličnim uvjerenjima, biraju kremaciju kao dostojanstvenu alternativu tradicionalnom sahranjivanju.

“Ova saradnja sa JKP „Lisje“ znači za sve građane, ne samo Podgorice, već i cijele Crne Gore, da ne moraju da se snalaze sami, već je tu GP „Pogrebne usluge“, da pruži svu administrativnu i logističku podršku”, kazala je direktora za tehničke poslove Bojana Klikovac za Gradsku televiziju.

„Potrudili smo se da olakšamo porodicama. Kada se jave, pa sve do preuzimanja urne, naše preduzeće sve organizuje – počev od dokumentacije, zakazivanja kremacije i organizacije transporta. Pomažemo porodici i u organizaciji ceremonije ispraćaja, ako to žele. Nema potrebe da idu od institucije do institucije. Tu smo mi da završimo sve za njih”, objašnjava Klikovac.

Ističe da porodica može da se osloni u potpunosti na GP Pogrebne usluge.

“Dovoljan je poziv – da kontaktiraju, čim nastupi smrt. Prodavnica pogrebne opreme radi 24 sata. Otvara se zahtjev i „Pogrebne usluge“ sve preuzimaju.

Klikovac ističe da su se trudili da cijene budu pristupačne, realne i transparentne.

„U cijenu se ubraja: organizovani transport do Novog Sada, sama kremacija, cijela organizacija. Dodatni troškovi su: odabir urne koja se kreće od 80 do 200 eura, odabir pogrebne opreme koja se kreće od 680 eura do 1.100 eura. Neke procedure moraju da se ispoštuju, mora da postoji limeni sanduk da bi se obavio transport preko granice i upotreba rashladne komore (ukoliko je potrebno) po danu se plaća 90 eura”, navodi Klikovac.

Uvođenje ove usluge je značajan korak u modernizaciji pogrebnih usluga.

“Na ovaj način se sva vjerska, kulturološka i lična uvjerenja poštuju. Svi treba da imaju izbor i da se isti sprovodi dostojanstveno, uz potpunu podršku i empatiju”, zaključuje Klikovac.

Continue Reading

Priroda i društvo

Struja neće poskupjeti do 30. juna

račun za struju

Elektoprivreda (EPCG) je donijela odluku da će do 30. juna davati popuste na svoje usluge od 6,4 odsto, kako bi neutralisala rast cijena električne energije izazvanih uslugama mrežnih operatora, tačnije CEDIS-a.

Takođe, donijeli su odluku da će za potrošače koji nemaju dug, a čija mjesečna potrošnja ne prelazi 500 kilovat-sati, obračunati popust od 38 odsto za članove „Zlatnog tima“ i 21,5 odsto za ostale redovne platiše. Usluge EPCG čine polovinu računa za električnu energiju, što znači da će tim korisnicima na ukupnom računu popust EPCG dovesti do smanjenja računa za 10,75 odsto.

Cijena električne energije je od 1. januara skuplja 3,41 odsto zbog povećanja odobrenih prihoda za mrežne usluge, tačnije za CEDIS. EPCG je odluku o popustu ili subvencijama donijela prvo u januaru, a sada i u martu kako bi neutralisala rast cijena struje. To je urađeno nakon reakcije premijera Milojka Spajića, koji je nakon što je regulator donio odluku o povećanju, kazao da struja neće poskupjeti. Tek u januaru smo saznali da neće poskupjeti, tako što će EPCG dati popust na svoje usluge.

„Odlukom odbora direktora EPCG, donesenom danas, politika popusta koja je važila za prvi kvartal tekuće godine biće produžena i za period od 1. aprila do 30. juna 2025. godine. Ova odluka predstavlja nastavak kontinuiranih napora kompanije da ublaži uticaj povećanja cijena mrežnih usluga i omogući korisnicima povoljnije uslove snabdijevanja električnom energijom „, navedeno je u saopštenju.

Iz EPCG su posebno istakli važnost odgovornog odnosa prema potrošnji i redovnog izmirivanja obaveza, jer na taj način korisnici ne samo da ostvaruju pravo na znatne uštede već i aktivno doprinose očuvanju stabilnosti elektroenergetskog sistema i promociji energetske efikasnosti.

Continue Reading

Priroda i društvo

LD “Zeta” počelo podjelu dozvola za novu lovnu sezonu

Lovačko društvo zeta

Lovačko društvo “Zeta” obavještava sve članove da je započela podjela lovnih karata i dozvola za lovnu sezonu 2025/26. Članovi koji su uredno izmirili svoje obaveze mogu preuzeti potrebnu dokumentaciju za predstojeću sezonu.

Društvo takođe poziva sve one koji još nijesu izmirili obaveze iz prethodne sezone da to učine najkasnije do kraja tekućeg mjeseca, kako bi mogli nesmetano da nastave sa aktivnostima u okviru nove sezone.

Cijene ostaju iste kao prethodne godine:

  • Lovna dozvola: 80 eura (žiro račun: 535-11733-91, primalac: Lovačko društvo Zeta)

  • Lovna karta: 10 eura (žiro račun: 520-956100-65, primalac: Lovački savez Crne Gore)

Za dodatne informacije, članovi se mogu obratiti upravi društva putem zvaničnih kontakata.

Continue Reading

Facebook

Istaknuto

Najnovije

Istaknuto