Connect with us

Ekonomija

Krvavac: Brine što u jeku sezone imamo samo 137 miliona u trezoru

branko krvavac

Član Predsjedništva pokreta Evropa sad, Branko Krvavac, ocijenio je da se ne može smatrati uspjehom podatak da je u jeku sezone u trezoru svega 137 miliona eura, posebno ako se zna da je u istom prošlogodišnjem periodu bilo 400 miliona.

“Ovaj podatak bi donosioce odluka prije trebalo da zabrine, imajući u vidu da je ovaj rezultat ostvaren prevashodno usljed priliva jednokratnih prihoda koji nijesu rezultat strateških odluka ove Vlade, kao i izuzetno slabe realizacije kapitalnih izdataka, koji su zaključno sa junom na svega 16,7 odsto godišnjeg plana”, naveo je Krvavac u saopštenju.

Prema njegovim riječima, ukoliko se to uzme u obzir, mnogo je jasnije zašto se Ministarstvo finansija odlučilo za prekid hedžing aranžmana, kao i zašto se od javnih preduzeća uzima dobit ostvarena u prethodne dvije godine, umjesto da se ista investira.

“Da nije bilo jednokratnih prihoda (koji neće biti na raspolaganju naredne godine) i slabe realizacije kapitalnog budžeta, upravo bi u sred turističke sezone u trezoru bilo par miliona eura, što je i bilo u planu Ministarstva shodno Zakonu o budžetu za ovu godinu”, rekao je Krvavac.

On je poručio i da ostvareni suficit budžeta, kojim se 43. Vlada hvali, najmanje ima veze sa njihovim rezultatima na polju ekonomije, čemu svjedoči činjenica da polugodišnji rast prihoda od preko 250 miliona eura u odnosu na 2022, nije rezultat nijedne dugoročne mjere ekonomske politike ove Vlade.

Tu se misli na ukidanje odluke o smanjenju akcize na gorivo preko 20 miliona, zatim prihod od hedžinga oko 60 miliona, pihod od EU donacije povodom energetske krize 27 miliona, prebacivanje prethodno prikupljenih sredstava od sprovođenja programa Ekonomskog drzavljanstva sa prelaznog računa na glavni račun trezora oko 34 miliona.

Tu je i rast prihoda od poreza na dobit preko 50 miliona kao rezultat mjere iz programa Evropa sad 1, zatim rast doprinosa od PIO od skoro 50 miliona kao rezultat programa Evropa sad 1 usljed smanjenja sive ekonomije na tržištu rada i podizanja osnovice za PIO usljed rasta zarada zaposlenih u javnom sektoru, kao i dio prihoda od PDV-a kao rezultat programa Evropa sad 1 usljed povećanja raspoloživog dohotka te posljedično tome rasta lične potrošnje.

“Ako se tome doda da su prema podacima Ministartva za period januar-jun izdaci manji od planiranih za preko 120 miliona EUR, sasvim je jasno da ova Vlada najviše radi na samopromociji, a najmanje na kreiranju i implementaciji reformi koje će imati dugoročni uticaj na ekonomski rast”, tvrdi Krvavac.

Samopromocija se, kako je saopštio, najviše ogleda u rebalansu koji je predložen Skupštini, a u kojem izdaci za bruto zarade nijesu povećani nijedan cent, iako je već nekoliko potrošačkih jedinica najavilo kako im fond zarada predviđen budžetom neće biti dovoljan, a ukupni izdaci za bruto zarade su za pola godine već značajno iznad planiranih.

“Ostvareni “rekordi” Vlade u tehničkom mandatu samo je bacanje prašine u oči građanima kako bi se napravio privid stabilnosti javnih finansija. Zato je što prije neophodno formirati novu Vladu, koja će pripremiti rebalans budžeta kojim će se utvrditi nedostajuća sredstva i otpočeti sa reformama koje će rezultirati stabilnošću javnih finansija na dugi rok”, zaključio je Krvavac.

 

Reklama
Klikni da ostaviš komentar

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Ekonomija

Država treći put traži rješenje za putni pravac Virpazar – Golubovci

Uprava za saobraćaj je raspisala novi 24.900 eura vrijedan tender za izradu idejnog rješenja za rekonstrukciju magistrale Virpazar – obilaznica Golubovci, nakon što su prethodna dva poništena jer na njih nije pristigla nijedna ponuda, javile su Vijesti.

Trasa Virpazar – Golubovci duga je 16 kilometara, počinje kod raskrsnice za tunel “Sozina”, a završava kod kružnog toka kod restorana “Roštiljijada”. Ovaj tender trajaće do sredine decembra pri čemu će izabrani projektant imati pola godine da uradi idejno rješenje.

Prvi tender trajao je od 30. oktobra do 17. novembra, dok je drugi trajao od 17. do 25. novembra.

Cilj izrade ove tehničke dokumentacije je povećanje kapaciteta u odnosu na postojeću magistralu i važeće detaljne urbanističke planove i studije lokacija, u skladu sa Prostornim planom Crne Gore do 2040. godine. Po tenderu, ova dionica je jedna od najznačajnijih koja povezuje primorje, centralni i sjeverni dio Crne Gore, ali je i među najopterećenijim, pa u toku ljeta postaje saobraćajno usko grlo.

Po projektnom zadatku, gužve nastaju zbog malog nivoa usluge i više neregulisanih ukrštanja dok je magistrala i terenski ograničena jer ide paralelno sa prugom Beograd – Bar i kroz Nacionalni park “Skadarsko jezero”.

“Na pojedinim dionicama dodatan problem predstavlja i to što trasa prolazi kroz naselja pri čemu su stambeni objekti neposredno uz postojeći magistralni put. U fazi izrade idejnog rješenja projektant je dužan obraditi tri varijantna rješenja, sva tri moraju predstavljati povećanje kapaciteta kroz uvećanje broja saobraćajnih traka. Projektant je dužan pri izradi projekta posebno voditi računa o Nacionalnom parku, urbanizovanim i naseljenim područjima sa dozvoljenim nivoom saobraćajne buke, posebnim kompleksima pejzaža koje treba zaštititi od vizuelnog zagađenja, zaštiti voda i izvorišta sa zonom zaštite, drugim zonama zaštite…”, piše u dokumentaciji.

Dodaje se da će projektant u obzir morati da uzme i standarde u zemljama Evropske unije i preporuke trans-evropskih standarda za projektovanje auto-puteva sjever-jug (TEM), s tim da jedna od varijanti mora obuhvatiti i prelazak pruge ili vođenje svih saobraćajnih traka jednom od njenih strana.

“U fazi izrade idejnog rješenja, projektant je dužan obraditi tri varijantna rješenja trase saobraćajnice sa pripadajućim objektima I i objektima II na trasi. Sva tri varijantna rješenja moraju predstavljati povećanje kapaciteta postojeće saobraćajnice kroz uvećanje broja saobraćajnih traka. Projektant je obavezan uraditi dokumentaciju za odlučivanje o potrebi procjene uticaja na životnu sredinu i Elaborat u skladu sa Zakonom o procjeni uticaja na životnu sredinu. Generalno, projektant je dužan da svu dokumentaciju uradi i pripremi za podnošenje na odobrenje i saglasnost nadležnih državnih institucija”, piše u dokumentaciji.

Glavni projekat za ovu trasu uradila je kompanija “Civil engineer” tokom 2020. godine.

Continue Reading

Ekonomija

Ministarstvo poljoprivrede finansira adaptaciju Doma omladine u Zeti

Ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Vladimir Joković potpisao je danas Ugovor sa Opštinom Zeta u okviru mjere 2.3.2 – Razvoj sela i izgradnja infrastrukture, predviđene Agrobudžetom za 2025. godinu. Ugovor je u ime opštinske administracije potpisao predsjednik Opštine Zeta, Mihailo Asanović.

Ovim dokumentom Opštini Zeta dodijeljena su sredstva u iznosu od 79.050,51 eura za adaptaciju javnog objekta – Doma omladine Tomića uba. Realizacija projekta omogućiće stvaranje boljih uslova za aktivnosti mladih, organizovanje društvenih događaja i okupljanje građana, čime će se dodatno unaprijediti društveni život lokalne zajednice.

Iz Ministarstva poručuju da je projekat značajan korak u jačanju ruralne infrastrukture i unapređenju kvaliteta života stanovnika seoskih područja. Kako navode, podrška razvoju sela ostaje jedan od ključnih prioriteta ministarstva, uz kontinuirano ulaganje u javne sadržaje i ravnomjerniji razvoj svih krajeva Crne Gore.

Continue Reading

Ekonomija

Wizz Air iz nove baze u Zeti uvodi 23 nove avio-linije

Počevši od marta 2026. godine, “Wizz Air” će postupno stacionirati dva moderna vazduhoplova “airbus A321neo” u Zeti i pokrenuti 14 novih avio-linija koje povezuju glavni grad Crne Gore sa ključnim evropskim gradovima, uključujući Bazel, Pariz, Baden Baden, Keln, Hamburg, Rim, Mastriht, Barselonu, Ljubljanu, Malme, Gdanjsk, Poznanj, Ržešov i Vroclav, saopšteno je iz Aerodroma Crne Gore.

“Wizz Air” će otvoriti svoju 36. bazu u Zeti, što prema saopštenju Aerodroma predstavlja značajan korak u daljem rastu u zemlji i prekretnicu u transformaciji za sektor vazdušnog saobraćaja i ekonomiju Crne Gore.

“Ovim potezom, ‘Wizz Air’ učvršćuje svoju ulogu kao broj 1 avio-kompanija na Aerodromu Podgorica i približava se poziciji broj 1 avio-prevoznika u Crnoj Gori. Očekuje se da će se otvaranjem baze kreirati 80 direktnih i 700 indirektnih radnih mjesta, čime se podstiče lokalno zapošljavanje i jačaju turizam, trgovina i povezanost”, navodi se u saopštenju.

Izvršni direktor “Wizz Aira” Jozef Varadi istakao je da je ta avio-kompanija duboko posvećena budućnosti Crne Gore kroz proširenje pristupačnih opcija putovanja za njene građane, podršku održivoj avijaciji modernim, štedljivim avionima, podsticanje rasta turizma i povezanih industrija, te jačanje uloge Podgorice kao regionalnog transportnog čvorišta.

Roko Tolić, izvršni direktor Aerodroma Crne Gore, poručio je da je je najava otvaranja baze “Wizz Aira” veliki dan za crnogorsku avijaciju.

“Posebno sam radostan jer je ovo jedna od vijesti koja će obradovati sve građane Crne Gore, ali i kompletnu privredu. Ipak, mi imamo ovaj jedan dan za slavlje jer je već od sjutra – pred Aerodromima Crne Gore nastavak važnih aktivnosti. Mi u kratkom roku, dakle – prije narednog proljeća, hitno moramo da unaprijedimo svoje infrastrukturne i operativne kapacitete, da uspješno organizujemo produženje radnog vremena i da obučimo novi kadar. Mi smo spremni za treću smjenu u Podgorici, a odlučni smo da razvijamo Aerodrome Crne Gore do razine koja prati potencijale ove jedinstvene zemlje“, istakao je on.

Sa ovom najavom, “Wizz Air” proširuje svoju ponudu, te iz Zete od naredne sezone nudi ukupno 23 avio-linije koje Crnu Goru povezuju sa 12 zemalja, zaključuje se u saopštenju.

Continue Reading

Facebook

Istaknuto

Najnovije

Istaknuto