fbpx
Connect with us

Zeta

Poplave u Vranjini, ugrožene kuće

Poplave u Vranjini napravile su velike probleme, mještani se nadaju promjeni vremena.

vranjina
photo by Mićko Vujisić

Vodostaj Skadarskog jezera juče je bio na visini 8 metara i 48 centimetara, a maksimalna visina zabilježena 2010. godine, kada su bile ogromne poplave, je 10 metara i 44 centimetara. To je saopštio Golub Ćulafić, iz Zavoda za hidrologiju i seizmologiju Crne Gore, koji je kazao da na području Zete imaju tri hidrološke stanice, ali da je stanica Plavnica najpouzdanija. Za sada voda je poplavila puteve kroz Vranjinu, ali i par dvorišta nekoliko kuća u Bistricama.

“Na hidrološkoj stanici Plavnica kontinuirano ispitujemo vodostaj i temperaturu vode. U ponedjeljak u 17 sati bila je 396 centimetra i to se mjeri od određene referentne tačke. Kota nule, odakle krećemo je na četiri metra i 56 centimetara i sve te vrijednosti se na nju dodaju. Trenutno je kota Skadarskog jezera 8 metara i 48 centimetara, a maksimalna zabilježena 2010. godine, kada su bile velike poplave, je 10 metara i 44 centimetara. Od 16. januara nivo je porastao za 160 centimetara i još raste iako je kiša stala. Sve vode koje gravitiraju Skadarskom jezeru Morača, Rijeka Crnojevića, Cijevna su u porastu, a tu je i sliv sa albanske strane. Mi nažalost nemamo raspoložive podatke sa njihove slivne površine. Problem je Bojana koja je otoka Skadarskog jezera jer ima mali pad od izvorišta do ušća i onda more, kada su južna strujanja, bukvalno sprečava normalno oticanje. I Drim presijeca njen tok i sve to utiče na porast nivoa jezera” , kaže Ćulafić.

Gradonačelnik Opštine Zeta Mihailo Asanović kaže da su u prvoj zoni ugroženosti od voda Skadarskog jezera priobalni dio naselja Vranjina, Kurilo i Gostilj, koja se nalazi na koti od 6 do 8.

“U odnosu na stambene objekte, opasnost od ugroženosti od poplava je na nivou od 4,8. Opština Zeta na osnovu intenziteta padavina i meteorološke najave, a u poređenju sa podacima sa hidroloških stanica, prati situaciju na terenu, kao i obilaskom naselja. Na osnovu trenutnog hidrološkog stanja, u prvoj zoni ugroženosti od poplava, očigledno je prisustvo vode na obradivim površinama, okućnicama i pojedinim ulicama, ali nema opasnosti od plavljenja objekata i većeg obima poplavnog talasa. U kontaktu smo sa kolegama iz Operativno komunikacionog centra, kada je u pitanju informisanost o količini ispuštalja voda sa hidroelektrana iz Albanije. Na Vranjini je otežan prilaz stambenim objektim zbog poplavljene saobraćajnice” ,  istakao je Asanović.

 

Izvor: Dan

Reklama
Klikni da ostaviš komentar

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Zeta

Botunjani izričiti da se izmjesti kolektor

botun znak

U elaboratu pišete da nećete moći da regulišete PM 10 čestice, a znamo koliko one štete zdravlju, negativno utiču na mozak i unutrašnje organe, tako da je mnogo bitnije da promijenite tehnologiju nego što se bavite lokacijom, kazao je Milorad Micko Vukotić, inženjer, na javnoj raspravi o elaboratu o procjeni uticaja na životnu sredinu postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda.

Postrojenje treba da se gradi na granici Dajbaba i Botuna.

Vukotić kaže da ne razumije zbog čega se i dalje zagovara spalionica kad postoje druge, savremenije tehnologije.

“Ako instalirate spalionicu i ne možete da kontrolišete PM 10 čestice i ostala zagađenja vi ste neke ljude doživotno osudili. Postoji tehnologija koja podrazumijeva da nema dimnjaka nego se sav proces odvija u zatvorenom prostoru, na temperaturi od 500 do 700 stepeni, u kome nema zagađenja. Svaki dimnjak, čak i onaj kućni, je ekološki problem, a vi cijelo vrijeme insistirate na spalionici. Evropa to više ne poznaje. Kažete da ste u Njemačkoj gledali takve uređaje, ali oni su napravljeni prije 15 godina. Tada je ta tehnologija važila. Zbog toga kažem da je važnija tehnologija od lokacije. Ako ne napravite zdravu tehnologiju gdje god bila nije dobro. Ovdje je uključena KFW banka koja daje pare i propisuje nam tehnilogiju koja je nedopustiva “, kaže Vukotić.

Vukotić predlaže uređaj koji bi mogao da se montira na obali Morače, a može da se testira prije nego se kupi. Tvrdi da se koristi u Americi i Češkoj.

Predsjednik Opštine Zeta Mihailo Asanović kaže da je poražavajuće za društvo da se niko od ekologa nije pojavio na javnoj raspravi.

asanović botun

Mihailo Asanović Izvor: Dan

“Nijesu se oglašavali ni iz Regionalnog vodovoda, a desi se da se zabode jedna lopata u Moraču ili Cijevnu i odmah se digne halabuka. O ovom problemu, koji pogađa na desetine hiljada građana niko se još živ čuo nije. Da li je ovaj elaborat predvidio kako će postrojenje uticati na na vodoizvorište? Pitam direktora Nišavića odakle mu pravo da kiljani u Zeti, Botunu, Dajbabama i gleda gdje je čiji put. Znate li da već dvije godine nemamo završeno razgraničenje, ni metar prevedenog zemljišta. Nudile su nam vaše kolege da pristanemo na to da gradite kolektor u Botunu, a da nam se prevede zemljište. Na to nijesmo htjeli da pristanemo ni tad, ni sad. Planirano je da se radi postrojenje pola KO Botuna i pola KO Dajbabe tako da je netačna konstatacija da je planirano da se radi u Podgorici. Graditi ga nećete”, ističe Asanović.

Funkcioner Demokrata Luka Krstović pitao je šta kažu analize vazduha obavljene u širem rejonu predviđene lokacije za gradnju kolektora.

“Tu mislim na širi rejon u odnosu na predviđenu lokaciju, odnosno na analize vazduha u Zeti, Botunu i Podgorici. U dijelu elaborata nemate analizu vazduha u mjestu gdje ćete da radite spalionicu”,  kaže Krstović.

 

Izvor: Dan

 

Continue Reading

Zeta

Humanost na djelu: Uspješna akcija dobrovoljnog davanja krvi u Golubovcima

zeta dobrovoljno davanje krvi

Srednja mješovita škola “Golubovci” još jednom je pokazala svoj izuzetan humanitarni duh, organizujući akciju dobrovoljnog davanja krvi u saradnji sa Crvenim krstom Opštine Zeta i Zavodom za transfuziju krvi iz Podgorice.

Direktor Kulturno-informativnog centra Zeta, Branko Noković, lično je dao krv, postavljajući primjer da humanost uvijek treba biti prioritet svih funkcionera.”Ovo je primjer da humanost uvjek treba da bude prioritet za sve funkcionere koji rade za interes građana Zeta. Ovim putem pozivam sve sugrađane da slijede primjer humanosti.” poručio je Noković.

Transfuzija je održana u učionici škole, a od ranih jutarnjih časova redovi su bili ispunjeni ljudima iz svih sfera života – od vojnika, vatrogasaca i službenika Opštine do mještana i učenika škole. Posebno je bio značajan odziv sadašnjih i bivših đaka, kao i kolega iz školskog kolektiva.

Akciju se odazvao 61 sugrađanin, a prikupljene su 42 dragocjene jedinice krvi.

Ova humanitarna inicijativa još jednom je pokazala koliko je važno zajedništvo i solidarnost u društvu, a Srednja mješovita škola “Golubovci” ponosno stoji kao primjer ostalim školama u Crnoj Gori.

Continue Reading

Zeta

Riješen problem autobuskog prevoza od Podgorice do aerodroma u Zeti

aerodrom podgorica

Problem koji postoji još od 2015, kada je ukinuta linija javnog prevoza koja je povezivala Aerodrom i Glavni grad, sačekao je i ministarku Maju Vukićević koja je odmah nakon preuzimanja dužnosti sa kolegama iz sektora za drumski saobraćaj preduzela sve neophodne korake kako bi se ovaj problem riješio u skladu sa zakonom.

“Ministarstvo saobraćaja je u saradnji sa Privrednom komorom, nakon izmjena Daljinara i sprovođenja javnog poziva za zainteresovane prevoznike, omogućilo uspostavljanje nove usluge autobuske povezanosti sa Aerodromom Golubovci. Prvi autobusi će krenuti već do kraja ove nedjelje, pružajući građanima i turistima direktnu povezanost između aerodroma, Podgorice i Opštine Zeta “.  saopšteno je iz Ministarstva saobraćaja.

Posebno značajno je da, kako su naveli, nova linija obuhvata i red vožnje koji povezuje jug Crne Gore sa glavnim gradom – od Ulcinja do Podgorice. Time će građani i turisti koji dolaze iz ovog regiona imati olakšan pristup ključnim transportnim čvorištima, čime se dodatno unapređuje mobilnost u državi.

“Vjerujemo da će ova usluga biti od velikog značaja za naše građane, ali i za brojne turiste koji posjećuju Crnu Goru. Ovim korakom nastavljamo da radimo na poboljšanju javnog prevoza i dostupnosti ključnih destinacija u državi”,  poručuju iz ministarstva.

Aerodromi Crne Gore će opremiti autobusko stajalište u skladu sa najvišim evropskim standardima, sa modernom infrastrukturom i opremom koja će omogućiti komforno čekanje i efikasnu uslugu svim putnicima.

Za sve informacije o redovima vožnje građani i turisti mogu posjetiti zvanične sajtove Aerodroma Crne Gore, Buss Ticket-a, kao i Ministarstva saobraćaja. Ovi izvori će omogućiti jednostavan uvid u dostupne linije i vrijeme polazaka.

“Ministarstvo saobraćaja i dalje ostaje posvećeno stvaranju boljih uslova za prevoz i povezivanje svih regija Crne Gore, u skladu s potrebama građana i turista “, navodi se u saopštenju.

 

Continue Reading

Facebook

Istaknuto

Najnovije

Istaknuto