fbpx
Connect with us

Zeta

Opština Zeta: Zakon nije zabranio uporedno vođenje dva procesa razgraničenja

zgrada opštine zeta

Povodom nastale situacije i nedavnih saopštenja u vezi sa procesom razgraničenja Glavnog grada Podgorica i Opštine Zeta, kao stranka u započetom postupku, oglasili su se iz Opštine Zeta za i ukazali na nekoliko činjenica utemeljenih u Ustavu Crne Gore i Zakonu o teritorijalnoj organizaciji.

Saopštenje, koje potpisuje mr Bojan Popović, prenosimo integralno:

Ministarstvo javne uprave (MJU) je izjavilo da je obaveza te institucije da obezbijedi pravilnu primjenu Zakona o teritorijalnoj organizaciji (Zakona), a ne da arbitrira u postupcima teritorijalnih razgraničenja. S tim u vezi, ukazali su na potrebu da se postupci razgraničenja vode onim redosljedom kako je vršeno izdvajanje opština iz Glavnog grada u nove opštine, da bi se izbjegle potencijalne posljedice sporenja između Opštine Tuzi i Opštine Zeta.

Pitanje – Kad se zagovara efikasnost, jasnost i postupnost rada, zašto predstavnik MJU u Organizacionom odboru između Opštine Tuzi i Glavnog grada Podgorica, nije još prije odvajanja Opštine Zeta (a imali su 4 godine) predložio arbitražu, koja se usvaja većinom glasova članova odbora, već je dozvolio da taj proces traje u nedogled?
Iako imamo saopštenje resornog ministarstva, ono ni u jednoj odredbi Zakona nije utemeljeno. Navedeno poštovanje redosljeda razgraničenja navodno predstavlja logički sljed koraka, koji se ne bi ni dovodio u pitanje da je procesu razgraničenja između Opštine Tuzi i Glavnog grada Podgorica pristupljeno na adekvatan i efikasan način. Preciznije, da su prvenstveno od strane MJU definisani određeni rokovi za formirani Organizacioni odbor. Ovako, zbog neefikasnosti rada tog Organizacionog odbora imamo situaciju da se konačno razgraničenje te dvije lokalne samouprave nije desilo ni nakon sedam godina.

S druge strane, Zakon nije zabranio uporedno vođenje dva procesa razgraničenja. Kad nešto zakonima nije zabranjeno, Član 10 Ustava Crne Gore je kristalno jasan – to je dozvoljeno. Samim tim, izjava da potencijalno mogu nastupiti posljedice između Opštine Tuzi i Opštine Zeta, definitivno nije utemeljena u Ustavu i Zakonu, već je samo izgovor za davanje prvenstva Tuzima u razgraničenju.

;

Pritom, Zakon je u članu 8 takođe jasan. Pošto su i Opština Tuzi i Opština Zeta već formirane jedinice lokalne samouprave (član 7 stav 1 Zakona), i pošto imaju lokalne odluke o naseljima i granicama naselja (odluke su donijete u 2016. i 2017. godini, dok su i jedna i druga bile Opštine u okviru Glavnog grada), koje su bitne iz ugla Zakona, i jedna i druga lokalna samouprava imaju granice svoje teritorije prema Zakonu. Ukoliko se utvrdi da se granice između lokalnih samouprava Tuzi i Zete na osnovu granica naselja ili granica KO, koja ulaze u njihov sastav, preklapaju, član 8 stav 3 propisuje da lokalne samouprave mogu to pitanje rješavati sporazumno ili povjeriti arbitraži.

Pitanje – Kako je moguće da MJU na osnovu člana 38 Zakona (koji predviđa samo obaveze za lokalne samouprave u kojima dolazi do teritorijalnih promjena) donosi zaključak da se ne može voditi postupak razgraničenja između Opštine Tuzi i Opštine Zeta, ako član 8 Zakona ostavlja tu mogućnost za bilo koje dvije lokalne samouprave?

Takođe, rad Organizacionog odbora za stvaranje uslova za početak rada novoosnovane Opštine Tuzi je obesmišljen – odbor je formiran 2018. godine, mijenjan je šest puta a ubrzo će i sedmi put, a do sada je predložio samo privremeno uređenje odnosa dvije jedinice lokalne samouprave. Dodatno, u prilog obesmišljavanju rada ovog odbora govori i činjenica da Opština Tuzi od promjene Zakona 2022. godine više nije novoosnovana, već taj status ima isključivo Opština Zeta. Zato, ukoliko MJU želi da poštuje Zakon, organizacioni odbor za stvaranje uslova za početak rada novoosnovane Opštine Tuzi bi morao biti rasformiran, i njihovi sporovi riješeni u skladu sa članom 8 Zakona.

Zakon jasno predviđa koja naselja ulaze u sastav svake lokalne samouprave, a navedeno je potvrđeno i kroz odluke o naseljima i granicama naselja svih lokalnih samouprava. Ukoliko dvije lokalne samouprave imaju jasno definisane teritorije koje obuhvataju, i nijedno naselje Zakon ne prepoznaje kao sporno, kako smo već naveli, eventualno preklapanje granica se rješava sprazumno, ili putem arbitraže, po Zakonu.

Pitanje – Kako je moguće da predstavnici MJU u odborima za razgraničenje ne obezbjeđuju primjenu Zakona, već ostavljaju mogućnost da se Zakon izjednači sa određenim prostorno planskim dokumentima? Dodatno, koja je funkcija predstavnika MJU u organizacionom odboru gdje se odluke donose većinom glasova, a koji ima pravo glasa, ako ne da podrži predloge koji su u skladu sa Zakonom?

U postupku raspodjele imovine, Opština Tuzi će koristiti izvještaje o popisu imovine iz 2017-2018. godine, dok će Opština Zeta koristiti izvještaje iz 2022-2023. godine. Kako se već nije desila raspodjela imovine, smatramo da bi jedini ispravan postupak bio zajednički rad tri lokalne samouprave, što Zakon ne zabranjuje, a sve u cilju efikasne, jasne i postupne raspodjele imovine. U suprotnom, stvorili bi se problemi da već kreirani izvještaji iz 2022. godine, ne bi bili validni, te bi navedeno dodatno otežalo podjelu Glavnog grada i Opštine Zeta, kada je ova tema u pitanju. U ovom dijelu, Zakon jedino predviđa da se podjela imovine u slučaju teritorijalne promjene vrši sporazumom, na osnovu odluka skupština opština na koje se teritorijalna promjena odnosi (član 44 Zakona). MJU je prethodno konstatovalo da se ne može voditi postupak razgraničenja između Opštine Tuzi i Opštine Zeta, što smo prethodno doveli u pitanje, zbog potencijalnih problema koje Zakon ne prepoznaje, te postavljamo još jedno:

Pitanje – Ako se usljed ovakvog stava MJU ne može voditi dalji postupak razgraničenja između Glavnog grada Podgorica i Opštine Zeta, zbog čega se ne može voditi zajednički postupak raspodjele imovine između tri lokalne samouprave? Još jednom napominjemo na član 10 Ustava Crne Gore.

Obavještenje o stopiranju rada Odbora za razgraničenje između Glavnog grada Podgorica i Opštine Zeta, dostavljeno je od strane predsjednika odbora, Dragiše Janjuševića, uz njegov potpis, bez pečata. O primjeni usvojenog Poslovnika o radu ovog Odbora, treba da se brine predsjednik (član 5 Poslovnika), ali ne na način što će izaći iz svojih nadležnosti. On je to i učinio stopirajući proces rada Odbora, jer to nije predviđeno Poslovnikom, već je samo predviđeno da predsjednik saziva sjednicu, i da istom predsjedava. U navedenom obavještenju, predsjednik odbora se poziva na okolnosti (faktičko stanje), dok je zakonsko utemeljenje obavještenja predstavljeno kroz član 16 Zakona, koji samo predviđa na koji se način može vršiti teritorijalna promjena kod lokalnih samouprava.

Iako nije došlo do promjene „kursa“ u tumačenju Zakona ni od strane MJU, drago nam je što se ipak resorno ministarstvo nije pozvalo na član 16 Zakona prilikom davanja „objašnjenja“ za novonastalu situaciju, jer je očigledno da se član 16 nije mogao upotrijebiti u navedenom obavještenju. Ipak, žao nam je što su i obrazloženja zauzetog stava MJU neadekvatna.

Kako je MJU dužno da obezbijedi pravilnu primjenu Zakona, u vremenu dok nijedan odbor ne zasijeda, bili bismo zahvalni ukoliko bismo dobili odgovore na postavljena pitanja“.

Reklama
Klikni da ostaviš komentar

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Zeta

Lidl traži saglasnost za idejno rješenje objekta u Zeti

Kompanija Lidl Crna Gora, koja je ljetos dobila urbanističko-tehničke (UT) uslove za izradu tehničke dokumentacije za izgradnju objekta u Bijelom Polju, uputila je novi zahtjev Ministarstvu prostornog planiranja, urbanizma i državne imovine (MPPUD) kojim traži saglasnost glavnog državnog arhitekte za idejno rješenje arhitektonskog projekta objekta u Zeti.

Da je ova kompanija kupila zemljište u Zeti za izgradnju maloprodajnog objekta, u aprilu je saopštio predsjednik opštine Mihailo Asanović dodajući da Lidl planira da kupi i dodatnih 200.000 kvadrata za izgradnju logističkog centra.

Jedna od prvih aktivnosti na poziciji ministra prostornog planiranja Slavena Radunovića upravo se odnosila na davanje UT uslova za izgradnju objekta u Bijelom Polju. Tada je poručio da taj resor više nikada neće predstavljati prepreku privrednom razvoju, te da će fokus njegovih aktivnosti biti pružanje što kvalitetnijeg servisa građanima Crne Gore.

Namjeru da svoje maloprodajne objekte otvori u Crnoj Gori ova poznata njemačka trgovačka kompanija iskazala je još krajem2021. godine kada je, preko kompanije MMS Property Solutions koja je povezana sa osnivačem Lidla u Bosni i Hercegovini, na licitaciji kupila 13.200 kvadrata zemljišta koje je pripadalo bivšoj fabrici ,,Radoje Dakić“ za 3,7 miliona eura.

Osim ovog, Lidl je kupio i 14.000 kvadrata iza zgrade RTCG gdje je trebalo da bude sagrađen hotel Bolići, te nekadašnju upravnu zgradu Rudnika boksita u Nikšiću koju je u stečaju kupila kompanija Roaming Montenegro, a onda prodala Lidlu.

 

Continue Reading

Zeta

Domazetović: Građani Zete ukrotili politiku DPS-a

nebojša domazetović

Građanima Zete ne treba preispitivanje inteligencije odborniče Boljeviću, pogotovo jer su građani Zete odlučili da više nikad ne ukažu ni dio povjerenja koje ste nekad imali, a kamoli da ugrozite povjerenje koje uživa koalicija ,,Za budućnost Zete” koju predvodi prvi čovjek Opštine Zeta Mihailo Asanović, saopštio je predsjednik Skupštine Opštine Zeta, Nebojša Domazetović.

Kako je kazao, prošlo je vrijeme koverti, plaćanja računa za struju, koristili ste težak materijalni status naših sugrađana koje je vaša politika dovela do ruba siromaštva, tako da su građani vašu politiku ukrotili pa više niste bitan faktor odlučivanja, čak vas ni na sjednicama više ne dolazi više od četvoro, što nas navodi da razmišljamo o sve izvjesnijem cijepanju vaše partije u Zeti. Za, ili možda znate a vješto ćutite da ne bi prozvali vas i vašeg predsjednika OO DPS-a da živite van Zete. Toliko o vašem lokal-patriotizmu..

Boljević: Testiranje inteligencije i strpljenja građana Zete

“Mi smo koalicija koja ne diskriminiše ljude ni po jednom osnovnu, a na važnim funkcijama bira najkompetentnije kadrove koji će pomoći i doprinijeti razvoju naše lokalne zajednice. Sigurno odbornici DPSa neće testirati inteligenciju jer inteligentan čovjek ne bi prihvatio da bude igračka ni u čijim rukama kao što je gotovo čitav vaš odbornički klub bio u aferi ,,Koverta””, istakao je Domazetović.

Prema riječima predsjednika Opštine Zeta, direktorica Komunalnog preduzeća Rajka Pantović je došla u tu firmu iz stalnog radnog odnosa i primala znatno veću platu prije dolaska u Komunalno preduzeće, a za vrlo kratko vrijeme je lično sa par projekata doprinijela tako što je obezbijedila nepovratna sredstva za nabavku kontejnera u iznosu od 50.000 evra, a za mehanizaciju (kamion za odvoz smeća) gotovo 65.000 eura kako bi komunalno preduzeće što prije profunkcionisalo i radilo u punom kapacitetu sa sopstvenom mehanizacijom.

“Gospodine Boljeviću, šta bi sa vašom fejsbuk stranicom? Da li su vam i sada pomogli saradnici sa stranice da sročite ovo saopštenje, jer u skupštinskoj sali od vas ne možemo ni riječ čuti osim kada vam se prišunja u zadnjim redovima vaš predsjednik Opštinskog odbora kako bi ocjenjivao vaš nastup i dijelio lekcije po završetku sjednica. Vaš najveći uspjeh odborniče Boljeviću jeste to odborničko mjesto partije koja se svela na desetak procenata sa tendencijom daljeg pada do konačnog nestanka sa političke scene”, zaključio je Domazetović.

 

Continue Reading

Zeta

Boljević: Testiranje inteligencije i strpljenja građana Zete

miroslav boljević
Photo by Portal Zeta

Poštovani građani Zete, juče vam je stigla i zvanična potvrda on tome šta aktuelna vlast misli o vama, s obzirom na to da je po prvi put formalno organizovala testiranje vaše inteligencije i to besplatno, saopštio je potpredsjednik Opštinskog odbora DPS Zeta i šef Kluba odbornika u SO Zeta Miroslav Boljević.

“Prošlo je dvije godine od kada traje aktuelna cirkuska predstava zvana „vladajuća koalicija u Zeti“ u kojoj se ne zna ko je klovn a ko krotitelj životinja, ko su žongleri a ko akrobate, ko će pasti sa žice, a koga će na kraju progutati lav?! Zna se samo da je publika (čitajte – svi građani Zete) platila pošteno ulaznice i da smo prilično razočarani lošom predstavom bez smisla i kvaliteta, ali nemamo pravo žalbe ili povraćaja novca koji smo očigledno bacili. Po svemu sudeći, naša inteligencija je na ispitu jer, na osnovu optužbi koalicionih partnera s početka mandata, neki klovn šaljivdžija je smislio da, zarad zabave mase, trenutno opština ima po dva predsjednika i potpredsjednika Skupštine koji se međusobno optužuju za nelegitimitet i kršenje zakonskih procedura dok sudovi, svojim nepreciznim i nedorečenim presudama dodatno komplikuju situaciju tako da sve odiše neznanjem, kršenjem propisa i nezakonitistima”, rekao je Boljević.

Prema njegovim riječima, počev od smjene Krstovića i imenovanja Domazetovića do smjene Pejovića i imenovanje Đuretić, preko imenovanja nove v. d. sekretarke Skupštine na mjesto „nepoželjne i očigledno nepodobne“ Perović, sve podsjeća na jednu besomučnu borbu za fotelje i pune buđelare.

“Nova v. d. sekretarka Skupštine, suprotno našim očekivanjima, očigledno se stopila sa ovim haosom u opštini pa počinje mandat u tom maniru da niti zna niti je interesuje što je bilo prije, ne želi da ide toliko daleko u prošlost čak do maja ove godine jer joj, kako kaže nije u opisu posla da provjeri da li je neki postupak sproveden do kraja i po zakonu iako se tiče direktno njenih nadležnosti.
Nažalost, razumijemo gospođu Majić jer da bi postupila po zakonu i u skladu sa procedurom izrade predloga Odluke za izbor potpredsjednika Skupštine opštine Zeta, sadržina te odluke bi morala obuhvatiti i ostavku prethodnog predsjednika i potpredsjednika SO Zeta a to je tabu tema sa očekivanim krivičnim epilogom”, kazao je Boljević.

Svakako, dodaje, očigledno je da “predsjedniku Skupštine Domazetoviću zaista treba pomoć”.

“Pa se nadamo da će je ubuduće imati kroz podršku gospodjice Đuretić i gospođe Majić. Makar gospodin Domazetović može reći da uživa lokalnu podršku jer su obije dame Zećanke za razliku od sve većeg broja v. d. funkcionera u opštini čiju podršku sve više uživa Asanović dok mu lokalna podrška rapidno pada! A kad smo kod „uvoznih“ v. d. funkcionera opštine, valja čestitati izlazak iz tog statusa gospođi Pantović, koja je zaista zaslužila da bude imenovana u punom mandatu jer od kada je ona na čelu komunalnog preduzeća, Zeta je sinula i doživjela preporod u komunalnom smislu a to građani sad već svjedoče na svakom koraku”, naveo je Boljević.

I dok se, kako kaže, aktuelna vlast bavi ovim „gorućim“ problemima i neuspješno pokušava da zabavlja građane, pokušava se zabašuriti činjenica “da nas zapravo o jadu zabavljaju svojim neradom i neznanjem koje se potvrđuje kroz realizaciju kapitalnog budžeta za prvih devet mjeseci od 4.38 odsto”.

“Da li nam treba preispitivanje inteligencije ili je pametnije preispitati povjerenje aktuelnoj vlasti to je nešto što svakako moramo sebi odgovoriti – jedno od ta dva je neophodno”, zaključio je Boljević.

Continue Reading

Facebook

Istaknuto

Najnovije

Istaknuto